» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » شناسایی پنج نقطه پرتصادف در محورهای شهرستان مبارکه
شهرستان مبارکه

شناسایی پنج نقطه پرتصادف در محورهای شهرستان مبارکه

مرداد 25, 1395 0014

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: پنج نقطه پرتصادف و خطرناک در محورهای شهرستان مبارکه شناسایی شد.

محمدرضا حق شناس اظهار داشت: پیچ خطرناک پلی اکریل، زیرگذر پلیس راه اصفهان –شیراز، گردنه قامیشلو در مسیر مبارکه – بروجن، پیچ اسدآباد در مسیر مبارکه –پلیس راه و قوس زودان در محور زیبا شهر –پیربکران جزو نقاط پرتصادف شناسایی شده است.
وی گفت: با نصب علائم ایمنی، چراغ چشمک زن، سرعت شکن و تابلوهای اخطاری و اطلاعاتی نسبت به آشکارسازی و آرامسازی مسیر برای رفع این نقاط اقدام های لازم انجام شد.
رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان مبارکه افزود: با اصلاح شعاع و قوس خطرناک پلی اکریل و اجرای عملیات زیرسازی و روسازی و آسفالت آن و اجرای عملیات ترانشه برداری در سه مقطع از گردنه قامیشلو و اجرای آسفالت در قوس اسد آباد و احداث میدان زودان در جهت رفع این نقاط نیز اقدام شد.
وی گفت: با توجه به وجود صنایع بزرگ راه های موجود در شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حق شناس تصریح کرد: راههای شهرستان مبارکه بعنوان بزرگترین قطب صنعتی استان و با توجه به واقع شدن صنایعی همچون فولادمبارکه، پلی اکریل و سیمان سپاهان در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به محورهای موجود در شهرستان مبارکه، گفت: محور مبارکه – بروجن، مبارکه – اصفهان، بخشی از محوراصفهان –شهرضا، طالخونچه –شهرضا، زیباشهر – پیربکران، صفائیه –کرکوند، سیمان سپاهان – دیزیچه، دیزیچه – زرین شهر، محور روستایی بخش گرکن و محور روستایی بخش مرکزی شهرستان از مهمترین محورهای این شهرستان محسوب می شود.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: در راستای ایمن سازی این محورها 15 کیلومتر از محورهای شهرستان لکه گیری و روکش آسفالت و 97 کیلومتر خط کشی شده و 350 اصله روشنایی، یک هزار و 660  حفاظ بتنی نیوجرسی، 715 شاخه گاردریل، 63 تابلو و علائم نصب شده و 18کیلومتر شانه سازی انجام شده است.
وی  گفت: جهت رفع مشکلات ناشی از سیل در محور طالخونچه – شهرضا نیز 13 دهانه پل های موجود تعمیر و شش پل جدید نیز در حال اجراست.
حق شناس با بیان اینکه محور مبارکه – بروجن بعنوان پروژه نیمه تمام این شهرستان است، گفت: این محور به لحاظ ایجاد ارتباط بین سه استان اصفهان، چهارمحال وبختیاری و خوزستان و با توجه به حجم تردد خودروها در مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه احداث باند دوم مبارکه –بروجن در استان اصفهان در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد، افزود:  20 کیلومتر این محور دوطرفه و احداث باند دوم آن  ضرورت ویژه ای دارد و هفت کیلومتر آن در صورت اجرای لایه دوم آسفالت، آماده بهره برداری است.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: حدود10 کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان بعنوان مهمترین پروژه های آزادراهی استان در شهرستان مبارکه واقع شده است.
وی افزود: این آزادراه  در حاشیه محور صفاییه – کرکوند قرار گرفته و پیگیری های لازم جهت تسریع در اجرای این پروژه و اتصال به شهر طالخونچه و در نهایت اتصال به بزرگراه اصفهان– شیراز در حال انجام است.
حق شناس با اشاره به محورهای روستایی این شهرستان، گفت: با اجرای روکش آسفالت ، نصب علائم ومسیرنما، نصب چراغ های چشمک زن، اجرای گاردریل، انجام عملیات شانه سازی و ترانشه برداری نسبت به ایمن سازی محورهای روستایی در دو بخش گرکن جنوبی و مرکزی اقدام شده است .
وی با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه املاک و مسکن، گفت: اخذ 150 برگ سند تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی در راستای خانه دار شدن قشرکم درآمد و 25 هکتار زمین جهت مسکن مهر دیزیچه و خاراب طالخونچه انجام شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: 130 واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل متقاضیان شده و همچنین 36 قطعه زمین جهت ساخت مسکن محرومین در صفائیه به این بنیاد واگذار شده است.
وی با اشاره به تصرفات غیرقانونی انجام شده و اقدامات انجام شده توسط نیروهای حفاظت از اراضی ملی، گفت: از سال 90 تاکنون تعداد 61 فقره با مساحت 414 هزارمترمربع تصرفات غیر قانونی در شهرستان اعم از تصرف اراضی و تجاوز به حریم راه انجام شده که در این زمینه شکایات لازم تنظیم و 54 فقره دادخواست خلع ید تنظیم شده و در محاکم قضایی ثبت شده است.
وی گفت: با پیگیری های لازم توسط نیروهای حفاظت از اراضی اقدامات ضروری در این زمینه انجام و اراضی به دولت مسترد شد.
شهرستان مبارکه با مساحت یک هزار و 24 کیلومتر مربع از شش شهر اصلی و 24 روستا تشکیل شده که از شمال به کوه های کلاه غازی و لاشتر، از شمال غربی به شهرستان فلاورجان، از شرق به شهرستان شهرضا، از غرب به شهرستان لنجان و از جنوب به استان چهارمحال و بختیاری منتهی می شود.
شهرستان مبارکه دارای 306 کیلومتر راه اصلی، 130 کیلومتر راه فرعی وروستایی و 620 کیلومتر راه همسنگ است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×