» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » رییس شورای شهر مبارکه: شهرداری باید پاسخگوی کوتاهی خود در روند پیشرفت پروژه شهدای طاهری باشد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رییس شورای شهر مبارکه: شهرداری باید پاسخگوی کوتاهی خود در روند پیشرفت پروژه شهدای طاهری باشد

مرداد 23, 1395 0217

خلیل طاهری در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر که با حضور شهردارمبارکه برگزار شد، با انتقاد از روند کند احداث پروژه خیابان شهدای طاهری، با تاکید بر این که شهرداری باید پاسخگوی کوتاهی خود در روند پیشرفت این پروژه باشد، خاطرنشان کرد: شهرداری مبارکه باید با تقویت نظارت بر عملیات اجرایی این پروژه، در اولین فرصت نسبت به ارایه زمان بندی دقیق و منسجم مراحل مختلف پروژه شهدای طاهری اقدام کند.

طاهری با طرح این سوال که چرا تا کنون مجوز کمیسیون برای میدان ورودی سرارود داده نشده است ،گفت:عملیات اجرایی این پروژه تا کنون چند درصد پیشرفت داشته است؟
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی باید برای شهروندان قابل لمس باشد.
محمد شرفا ،شهردار مبارکه نیز در این جلسه با تبریک دهه کرامت گفت: پروژه خیابان شهدای طاهری بخشی از میدان است و در این زمینه توافقات لازم انجام شده است.
وی با بیان اینکه میدان این پروژه چند بار تغییر کرد افزود: این امر در روند پیشرفت پروژه تاثیر گذاشت.
شرفا گفت: در نهایت برای اجرای این پروژه به این نتیجه رسیدیم که مصوبه ماده پنج را بگیریم تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود.
شهردار مبارکه گفت: طرح هم یکی دو بار عوض شد و بعد از ارائه طرح های مختلف در جلسه شورا به جمع بندی نهایی رسیدیم.
وی گفت: بدلیل درخواست های مردمی جهت اجرای میدان در این محل، نسبت به طراحی میدان اقدام کردیم.
شرفا با بیان اینکه تملک اراضی از علل تاخیر در این پروژه بود، گفت: افزایش قیمت زمین و درخواست دریافت وجه نقد توسط مالکان از عوامل دیگر تاخیر در اجرای این پروژه بود.
شهردار مبارکه با بیان اینکه این طرح بعد از عید افتتاح و بهره برداری خواهد شد، گفت: از خیابان امام تا میدان تکمیل شده و فقط دو مورد تملک باقیمانده است.
وی با بیان اینکه بررسی های لازم در مورد این طرح در کمیسیون انجام شد و قرار است در استان هم مصوب شود، اظهار کرد: قرار بر این است که این میدان بصورت سه راه ایجاد شود و در این صورت بهتر جواب می دهد.
شرفا گفت: اگر مسائل ایمنی بطور کامل رعایت شود این پروژه اجرا می شود.
شهردار مبارکه با اشاره به طرح تفصیلی و آزادسازی های انجام شده در این زمینه گفت: زمانی پیشنهاد اجرای میدان بصورت دایره ای مطرح شد که مشکل توافقات وجود نداشت اما در حال حاضر بخاطر اینکه کمتر نیاز به توافقات داشته باشیم این طرح اجرا شد.
وی گفت: پیمانکار این پروژه بیش از یک هفته است که مستقر شده و در صورتیکه دو مورد تملک انجام شود مشکل حل خواهد شد.
شرفا با اشاره به اینکه عمده کار انجام شده و فقط آزادسازی باید انجام شود، تصریح کرد: این طرح فنی است اما اقتصادی نیست.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه تحقق پروژه ها برای ما اهمیت دارد، اظهار کرد: پروژه باغ بانوان از پروژه های مهم و اولویت دار شورای اسلامی شهر مبارکه است، اما تا کنون شهرداری آنرا جدی نگرفته است.
سرپرست معاونت عمرانی شهرداری مبارکه نیز در ادامه درپاسخ به سوال رییس شورای اسلامی شهر در مورد علت تاخیر در اجرای پروژه باغ بانوان گفت: دلیل اصلی تاخیر در اجرای این پروژه مسائل مالی است.
وی با بیان اینکه پیمانکار بدلیل مشکلات مالی کار را رها کرده بود، افزود: مسائل فنی هم در این زمینه وجود دارد و در مورد کیفیت کار و انتخاب پیمانکار صحبت های زیادی وجود دارد .
شهردار مبارکه در ادامه با بیان اینکه پیمانکار این پروژه خوب است، گفت:باغ بانوان یکی از دغدغه های شهرداری مبارکه است.
وی با بیان اینکه وقت چندانی برای ما باقی نمانده است گفت: عملیات جاده کشی این پروژه آغاز شده و سعی می کنیم با پیمانکار این پروژه کنار بیاییم تا این کار هر چه زودتر به اتمام برسد.
شرفا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در مورد میزان مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی چه اقداماتی انجام شده است ، گفت: تا کنون چندین جلسه در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی برگزار شده و پیگیری هایی انجام شده است.
شهردار مبارکه با بیان اینکه در سازمان شهرداری های هم پیگیری هایی را در این زمینه انجام دادیم، گفت: در نشست آخر مسئولان نسبت به واریز ارقامی به حساب شهرداری قول مساعد دادند.
وی با بیان اینکه از میزان واریز مبلغ صنایع اطلاعی نداریم و لیست را به ما نمی دهند، گفت: آنچه که برای ما اهمیت دارد اجرای قانون است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 2

  1. امین

    عجب عجب!!!!
    این صحبت های رییس شورای شهر فرار رو به جلو برای انتخابات است یا عوام فریبی ؟؟؟
    آقای طاهری عزیز اگر شما از شهردار سوال کردید دو حالت بیشتر ندارد یا مطلع امور نیستید که اگر این چنین باشد وای به حال شورا و رییسش که در جریان امور جاری مجموعه تحت اختیار خود نیستند و اگر مطلع هستید و می دانید چه خبر است پس دلیل این عوام فریبی چیست ؟؟؟
    انتخابات ؟؟؟
    اگر انتخابات است من پیشنهاد می کنم ابتدا اجازه دهید تایید صلاحیت شوید بعد چنین حرکاتی را انجام دهید
    در ثانی برادر عزیز جناب آقای طاهری در چنین شرایطی پاسخ گوی عدم پیشرفت فیزیکی پروژه ها به خود شمایید و چنین پرسش هایی هم جالب است و هم جنبه طنز دارد و البته رسانه ای کردنش طنز تر؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. aqewqrewe

    با سلام
    لطفا آقای طاهری نسبت به شفاف سازی که در خصوص اختلاس ها قول داده بودند و اطلاع رسانی که مربوط به سنه 1395 می باشد قبول زخمت بفرمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×