» عمومی » ورزشی » نخستین پیروزی والیبال ایران در المپیک/غلبه شاگردان لوزانو بر کوبا
ورزشی

نخستین پیروزی والیبال ایران در المپیک/غلبه شاگردان لوزانو بر کوبا

مرداد 21, 1395 0011

تیم ملی والیبال ایران سومین بازی خود را در مرحله گروهی رقابتهای المپیک ریو برابر کوبا برگزار کرد و با شکست ۳ بر صفر این تیم توانست به ۳ امتیاز ارزشمند دست یابد. این نخستین برد تیم ایران بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از گروه B رقابتهای المپیک از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه به مصاف کوبا رفت و در حالی که در دفاع روی تور عالی ظاهر شده بود برابر حریف خود ۳ بر صفر برنده شد. شاگردان لوزانو با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۳۱ بر ۲۹ و ۲۵ بر ۱۶ پیروز شدند تا به ۳ امتیاز ارزشمند این مسابقه دست یابند.

برتری ایران در روی دفاع روی تور
تیم کشورمان بازی را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، شهرام محمودی و مهدی مرندی (لیبرو) شروع کرد.

کوبا بر خلاف آرژانتین و لهستان از سرویس های سهمگینی برخوردار نبود و همین باعث شد دریافت های اول بازیکنان کشورمان به خوبی انجام گیرد. تا امتیاز ۱۰ دو تیم برابر پیش رفتند که ایران دو امتیاز متوالی گرفت و از حریف پیش افتاد.

کوبایی ها که از توپ های برگشتی خوب استفاده می کردند سعی کردند اختلاف را کم کنند. تیم ایران در امتیازات پایانی با تغییراتی که لوزانو انجام داده بود کمی فاصله گرفت و به خصوص با دفاع های روی تور خود در امتیازات حساس توانست برتری ۲۵ بر ۲۱ را در ست نخست رقم  بزند.

سختکوشی کوبایی ها در مارتن والیبالی
در ست دوم هم دو تیم در امتیازگیری پا به پای هم پیش رفتند. کوبا مثل ست نخست به توپ های بلند چشم دوخته بود و این کار مدافعان کشورمان را راحت تر کرد. کوبا تا امتیازات میانی این ست خوب پیش آمد اما سرویس های خوب بازیکنان کشورمان و دفاع روی تور آنها اختلاف دو تیم را به ۴ امتیاز رساند.

تایم اوت سرمربی کوبا بار دیگر اختلاف را به ۲ امتیاز کاهش داد و روی اشتباه شاگردان لوزانو در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ فاصله کمتر هم شد. تیم کوبا که خود را پیدا کرده بود با ایران در امتیاز ۲۱ برابر شد و حساسیت را در این لحظات بیشتر کرد. کوبا در امتیاز ۲۴ این برابری را حفظ کرد و در حالی که ایران ۲۵ بر ۲۴ پیش بود کوبا ۲ امتیاز متوالی کسب کرد در نهایت مارتن این ست با برتری ۳۱ بر ۲۹ ایران همراه شد.

برتری قاطعانه در ست سوم
کوبا در ست سوم شروع خوبی داشت و ۳ بر یک هم پیش ا فتاد اما خیلی زود بازیکنان ایران کار را به تساوی کشاندند. تیم ایران از امتیاز ۸ بود که برتری خود را ثبت کرد و با دفاع روی تور خوب خود در این ست هم مهاجمان کوبا را ناکام گذاشت.

کوبا که در دریافت هم مشکلات بسیاری داشت از نظر روحی کاملا بهم ریخته به نظر می رسید و در آنسوی میدان شاگردان لوزانو پشت سر هم امتیاز کسب کردند تا برتری ۲۵ بر ۱۶ را در این ست رقم بزنند.

بدین ترتیب تیم ملی ایران بعد از دو شکست برابر آرژانتین و لهستان به نخستین برد خود در المپیک دست یافت و در جدول گروه دوم ۴ امتیازی شد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/08/11/4/2169996.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×