» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: پروانه حق آبه کشاورزان مبارکه به زودی صادر می شود
اخبار شهرستان مبارکه

فرماندار مبارکه: پروانه حق آبه کشاورزان مبارکه به زودی صادر می شود

بهمن 19, 1392 0011

به گزارش سایت شمس مبارکه « مهدی سلیمانی » عصر شنبه در آیین افتتاح گلخانه سبزی و صیفی جهان کشت کاریز شهرستان مبارکه، افزود : بر اثر خشکسالی های اخیر بیش از یک هزار و 500 حق آبه دار مزارع مبارکه و کرکوند از کشاورزی محروم شدند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مردم شهرستان مبارکه به کشاورزی اشتغال دارند تصریح کرد: بر اثر خشکسالی های اخیر، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی شهرستان از 16 هزار هکتار به 11 هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

فرماندار مبارکه با بیان اینکه در سال جاری با کاهش بارندگی ها و نزولات جوی مواجه بودیم گفت: متوسط بارندگی سال گذشته 118 میلیمتر بود که در سال جاری با کاهش حدود 50 درصدی ، این میزان نسبت به سال گذشته به 54 میلی متر کاهش یافت.

فرماندار مبارکه، کشاورزان این شهرستان را به استفاده از روش های نوین کشاورزی توصیه کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه ای و گسترش باغات از جمله راه کارهای ادامه روند کشاورزی در این شهرستان است.

سلیمانی با اشاره به اینکه شهرستان مبارکه رتبه اول تولید انگور استان اصفهان را در اختیار دارد اظهار داشت: چهل درصد هلو و شلیل و 21 درصد برنج استان در این شهرستان تولید می شود.

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر در آیینی که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد ، گلخانه سبزی و صیفی « جهان کشت کاریز» مبارکه به بهره برداری رسید.

این پروژه به عنوان یکی از پروژه های شاخص استان در بخش پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه مورد بهره برداری قرار گرفت.

این گلخانه با هدف بسط و گسترش پایه های کشاورزی مدرن و اشتغال زایی در روستا در زمینی به مساحت 80 هکتار و اشتغال زایی برای 25 نفر به بهره برداری رسید.

گلخانه جهان کشت سبزی و صیفی جهان کشت کاریز در یک بازه زمانی یک ساله اشتغال زایی مستقیم برای 300 نفر و بطور غیر مستقیم برای یک هزار و 200 نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×