» عمومی » فناوری اطلاعات » این مرد جانشین بیل گیتس شد/ یک هندی هم جانشین استیو بالمر/سمت جدید بیل گیتس چیست؟
فناوری اطلاعات

این مرد جانشین بیل گیتس شد/ یک هندی هم جانشین استیو بالمر/سمت جدید بیل گیتس چیست؟

بهمن 19, 1392 109

هم زمان دو جانشین بزرگ در کمپانی مایکروسافت مشخص شدند: ساتیا نادلای هندی تبار جانشین استیو بالمر در سمت مدیر اجرایی و جان تامسون جانشین بیل گیتس به عنوان رییس هیئت مدیره!

 

خوب از جان تامسون شروع کنیم که بیل گیتس صندلی خود را به وی سپرد و اکنون قوی ترین مرد مایکروسافت شده است. استیو بالمر مدیر اجرایی سابق همچنان در هیئت مدیره مایکروسافت می ماند.

اما پست جدید بیل گیتس این شد: موسس و مشاور تکنولوژی در مایکروسافت!

بیل گیتس مستقیما ساتیا نادلا را برای تولید محصولات جدید کمک می کند. همچنین سایر محصولات و سرویس های مایکروسافت زیر نظر بیل گیتس و با مدیریت مستقیم نادلا هدایت می شوند.

مرد متولد حیدرآباد هند یعنی نادلا گفته به روش مدیریتی جدید، روی ابداعات تمرکز خواهد کرد.

تامسون دو سالی است که عضو هیئت مدیره مایکروسافت بوده و در5 ماه اخیر مسوولیت مستقیم وی پیدا کردن مدیر اجرایی برای مایکروسافت بوده است ( رسانه هااز ماموریت مخفی وی اطلاع نداشتند). در واقع تامسون اعلام کرد که مشغول انتخاب مدیر اجرایی جدید بوده و نادلا از همان ابتدا، اولویت اول آنها بوده است.(بر عکس آنچه در مورد سایر کاندیداها گفته شده بود)

تامسون هم زمان مدیر اجرایی در کمپانی خودش یعنی Virtual Instruments است که کار مهاجرت فیزیکی دیتا  روی کلود را انجام می دهند. تامسون 10 سال مدیر اجرایی سیمانتک بوده است و از 2011 در هیئت مدیره سیمانتک حضور دارد. پیش از آن نیز سلسله مدیریت هایی بر چند بخش از آی بی ام را در کارنامه خود دارد.

آگوست سال گذشته تامسون در مصاحبه ای از سوئیچ مایکروسافت به سوی سازنده ابزار و عرضه کننده سرویس های آی تی خبر داد.

وی با علاقه فراوان برای مایکروسافت کار کرده و در خدمت هیئت مدیره بوده است.

به گفته تامسون، مایکروسافت سالیانه 5 ملاقات با حضور اعضای هیئت مدیره دارد که استراتژی را تعریف کرده، نقشه های کسب و کار را بررسی می کنند، تمرکز روی واحد های عملیات و بررسی این واحد ها، مسوولیت پذیری در قبال سهامداران و کار روی سهام را انجام می دهند.

ماه مارس با حضور 11 عضو هیئت مدیره، اولین میتینگ سالیانه برگزار خواهد شد.

از راست به چپ: استیو بالمر مدیر اجرایی سابق که پست خود را تحویل نادلا داد، بیل گیتس در سمت جدید مشاور تکنولوژی، ساتیا نادلا متولد حیدرآباد مدیر اجرایی جدید مایکروسافت و جان تامسون رئیس هیئت مدیره که بر صندلی بیل گیتس تکیه می زند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×