» عمومی » ورزشی » مشعل المپیک امروز وارد ریو می شود/ تعطیلی و پیش بینی ترافیک سنگین
ورزشی

مشعل المپیک امروز وارد ریو می شود/ تعطیلی و پیش بینی ترافیک سنگین

مرداد 14, 1395 0010

مشعل المپیک که سه ماه پیش روشن شد پس از گذشت ۹۵ روز و طی مسافتی ۲۰ هزار کیلومتری امروز وارد ریو می شود تا با روشن شدن آن در مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره این بازی ها به طور رسمی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر اعزامی مهر به برزیل، اعتقاد یونیان قدیم بر این بود که آتش یک عنصر الهی است؛  به همین دلیل به هنگام میزبانی اولین دوره المپیک در عصر نوین، یک مشعل روشن کردند. بعد از آن استفاده از مشعل و روشن کردن در تمام ادوار بازی های المپیک انجام شد و اینگونه مشعل یکی از نمادهای مهم و معروف المپیک شد.

روشن شدن مشعل چند ماه پیش از هر یک از دوره های بازی های المپیک و در محل برگزاری اولین دوره بازی های المپیک نوین انجام می شود. برای سی و یکمین دوره بازی های المپیک نیز، مشعل المپیک اوایل اردیبهشت ماه در یونان و مثل همیشه به وسیله تشعشع خورشید و با استفاده از آینه روشن شد تا طبق رسم همیشگی پس از عبور از شهرهای مختلف توسط افراد متفاوت که معمولا از  میان ورزشکاران مشهور، هنرمندان و همین طور افرادی که پست های اجتماعی دارند، انتخاب شدند، وارد محل برگزاری المپیک ۲۰۱۶ شود.

۹۵ روز از روشن شدن مشعل المپیک و آغاز حرکت آن برای رسیدن به ریو که محل برگزاری المپیک ۲۰۱۶ است، می گذرد. این مشعل طی این مدت توسط ۱۲ هزار نفر در مسافتی ۲۰ هزار کیلومتری و در ۸۳ شهر حمل شد و امروز وارد ریو می شود.

طبق برنامه پیش بینی شده قرار است مشعل المپیک در سه منطقه ریودوژانیرو  و از جمله منطقه بارادوتی جوکا و کاپاکاوانا حمل شود اما پیش از عبور از این سه منطقه وارد دهکده بازی های المپیک می شود تا حرکت خود در  ریو را از آنجا آغاز کند. مشعل المپیک ساعت ۷:۴۰ تا ۸:۱۷ در دهکده بازی هاست سپس به سمت مناطق پیش بینی شده حمل می شود.

برای ورود مشعل المپیک تدابیر ویژه ای اندیشیده شده به خصوص اینکه پیش بینی ترافیک سنگینی هم شده است؛ به همین دلیل شهردار ریودوژانیرو امروز را به خاطر حمل مشعل تطیل عمومی اعلام کرده است.

سی و یکمین دوره بازی های المپیک دوازدهم مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در این دوره بازی ها شرکت دارند.

کاروان ایران نیز با ۶۴ ورزشکار در ۱۴ رشته در این دوره بازی های المپیک شرکت خواهد داشت. کاروان ایران به سرپرستی اصغر رحیمی و پرچمداری زهرا نعمتی در مراسم افتتاحیه شرکت خواهد کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/08/04/4/2160817.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×