» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » استاندار اصفهان: رسانه های محلی نقش مهمی در شکل گیری رفتارهای اجتماعی دارند
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

استاندار اصفهان: رسانه های محلی نقش مهمی در شکل گیری رفتارهای اجتماعی دارند

مرداد 14, 1395 0010

استاندار اصفهان گفت:اطلاع رسانی در زمینه اخبارمحلی کم اهمیت‌تر از سایراخبار منتشره در سطح ملی نیست بلکه این رسانه ها درشکل گیری رفتارهای اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی تاثیرگذار هستند.

رسول زرگرپور، شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگارن استان اصفهان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ سال از عمر مطبوعات می گذرد و در طول دهه های مختلف این رسانه فراز و فرودهایی داشته است.

وی با بیان اینکه در این سالها حضور در این عرصه سخت‌تر تصور می شود، افزود: در این زمانه گسترش فضای دیجیتال باعث شده کارگزاران نشریات به دنبال شیوه های جذاب تری باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در میان انبوه رسانه‌های فراگیر امروزی توجه به رسالت‌های رسانه مکتوب قابل تعمق و توجه است، تاکید کرد: صداقت، صراحت، حقیقت نگری، پرهیز از تعصب و جانبداری، بیان مستندات و  تلاش دلسوزانه برای آگاهی بخشی عمومی بخشی از رسالت های ارزش مدار مطبوعات است.

ضرورت نگاه حرفه‌ای خبرنگاران در رعایت حریم افراد هنگام بیان انتقادات

وی ادامه داد: از سویی نگاه حرفه ای با رعایت حریم افراد و اشخاص و انتقادات سازنده بخش دیگری از وظایف یک رسانه متعهد را شامل می شود و آنچه بیشتر اهمیت دارد نقش رسانه‌های محلی است.

زرگرپور تصریح کرد: جامعه شناسان ارتباطات معتقدند نشریات محلی به دلیل کارکردها و نیروهای خود در مسایل عمومی عمده‌ترین نقش را در شکل گیری رفتارهای اجتماعی در پایدارترین سطح خود دارا هستند.

وی با بیان اینکه میزان رشد مطبوعات محلی حاکی از وجود استعداد و قابلیت های فراوان استان‌ها برای فعالیت‌های اطلاع رسانی است، ابراز داشت: کارکرد مطبوعات محلی نقش مهمی در انعکاس مشکلات زندگی یک نقطه، محله و شهر داشته و پویایی رشد آنها به توسعه کلی مطبوعات منجر می شود که این امر در گرو نقش و فعالیت خبرنگاران خبره محلی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی در زمینه اخبار و مسایل محلی کم اهمیت تر از سایر اخبار و اطلاعاتی منتشره در سطح ملی نیست، گفت: با گسترش مطبوعات محلی از سویی زمینه شکوفایی استعداد خبرنگاران محلی و تقویت  توانایی حرفه‌ای آنها محقق می شود و از این رهگذر فرهنگ عمومی استان  نیز ارتقا پیدا می کند و برای خبرنگاران نیز فرصت های شغلی مناسب ایجاد می شود.

تاثیر قلم رسانه، اصفهان را به پایتخت فرهنگ و تمدن مبدل ساخته است

وی اضافه کرد: به عنوان استاندار اصفهان به رسالت شما خبرنگاران و اصحالب رسانه ایمان دارم و معتقدم نقش و تاثیر قلم و رسانه شماست که اصفهان را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ساخته است.

زرگرپور اظهار داشت: شما می توانید با یاری مدیران استان به رشد و توسعه استان کمک کنید چراکه رسانه می تواند در ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه ملی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: رسانه می تواند با پرداختن به مسایل اجتماع و نهادینه کردن باورهای درستِ خودباوری، اعتما و امید را در مردم شهر و استان ایجاد و حس مثبت به مردم داده و پایه گذار هنجارهای اجتماعی باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در این راستا شورای فرهنگ عمومی استان پذیرای نقطه نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

زرگرپور گفت: باید قبول کنیم رسانه‌ها جایگاه واقعی و مناسب در نزد مردم با فرهنگ و بلوغ سیاسی استان خود را ندارند و باید بپذیریم خبرنگاران ما باید از تخصص و تجربه بالاتر و اعتماد به نفس قوی تری برخوردار باشند.

رسانه‌ها مبلغ امید، نشاط و همگرایی باشند

وی اضافه کرد: امید، نشاط و هم گرایی رمز موفقیت ما است و رسانه ها باید مبلغ و مبشر این امر باشند که گاهی این رسالت فراموش می شود.

استاندر اصفهان در بخش اخر سخنان خود خطاب به رئیس اتاق بازرگانی گفت: مدتی است اقتصاد را دست بخش خصوصی و اتاق بازرگانی داده ایم و این اواخر فرهنگ را به دست آنها داده ایم؛ ببینیم بر سر فرهنگ این استان چه خواهد آمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×