» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » عقد قرارداد تهاتر مواد اوليه بين دو شرکت فولادمبارکه و فولادخوزستان
فولاد مبارکه

عقد قرارداد تهاتر مواد اوليه بين دو شرکت فولادمبارکه و فولادخوزستان

مرداد 2, 1395 0010

با استفاده از ظرفيت مازاد توليد آهن اسفنجي طرح شهيد شهبازي فولادمبارکه اصفهان و نيز استفاده از ظرفيت مازاد گندله‌سازي شرکت فولاد خوزستان، سودي مناسب از اين تهاتر براي هر دو شرکت حاصل شد.

به گزارش خبرنگار فولاد، محسن همت ، رييس خريد مواد اوليه با اعلام اين مطلب گفت: در سالهاي اخير به دليل کمبود گندله  در سطح کشور و وجود ظرفيت مازاد گندله در شرکت فولاد خوزستان، پروژه تبديل کنسانتره سنگ آهن به گندله براي فولادمبارکه در شرکت  فولاد خوزستان کليد خورد و در اين خصوص و طي چندين قرارداد،690 هزار تن گندله تبديلي براي فولاد مبارکه توليد شد که علاوه بر جلوگيري از واردات گندله خارجي ، منافع اقتصادي خوبي براي شرکتهاي فولادخوزستان و فولاد مبارکه به همراه داشت.

رييس خريد مواد اوليه افزود: اين همکاري ها به دليل اينکه فولاد خوزستان با کمبود آهن اسفنجي مواجه بوده است و از طرفي مازاد توليد گندله نيز داشت، طي دو قرارداد خريد و فروش بصورت تهاتري بالغ بر 367 هزار تن،گندله فولادخوزستان توسط مجموعه فولاد مبارکه تبديل به آهن‌اسفنجي شد.

وي در ادامه به مزاياي اجراي اين قراردادها اشاره نمود و گفت: به دليل کيفيت آهن اسفنجي توليدي فولاد مبارکه و نزديکي مسير به فولاد خوزستان نسبت به ديگر توليد کنندگان آهن اسفنجي کشور ، با عقد اين قراردادها علاوه بر سود حاصل شده براي آن شرکت ، به دليل اينکه ظرفيت خالي توليد آهن اسفنجي فولادمبارکه تا حدي استفاده شد از اين منظر  با کاهش قيمت تمام شده آهن اسفنجي فولاد مبارکه سود خوبي نيز براي فولادمبارکه حاصل شد.

وي در پايان از همکاران خريد مواد اوليه اساسي، مجتمع فولاد سبا، حمل و نقل و پشتيباني، حفاظت فيزيکي، خريد موادمصرفي، امورمالي، کنترل مواد، حسابداري صنعتي و کليه همکاراني که در اجراي اين پروژه بصورت هماهنگ همکاري نمودند، تشکر و قدرداني نمود.

 

https://shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2016/06/fff-2.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×