» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » ارائه گزارش مقبول حسابرس به صورتهاي مالي سال مالي 94 شرکت فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

ارائه گزارش مقبول حسابرس به صورتهاي مالي سال مالي 94 شرکت فولاد مبارکه

مرداد 2, 1395 0011

مجمع عمومي عادي سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز سه شنبه 95.04.29 در محل سالن اجتماعات نگين نقش جهان و با حضور 83 درصد از سهامداران برگزار شد و طي آن پس از ارايه گزارش مقبول توسط حسابرس شرکت، از مجموع سود خالص شرکت اصلي به ميزان 7 هزار و 931 ميليارد ريال در سال 94، پرداخت 3 هزار و 750 ميليارد ريال  سود نقدي به ازاي هر سهم 50 ريال به تصويب رسيد.

به گزارش خبرنگار فولاد، در اين مجمع، در راستاي اجراي ماده 101 قانون تجارت ، پس از انتخاب هيأت رئيسه ، دکتر بهرام سبحاني مدير عامل شرکت فولادمبارکه اصفهان ، با ارائه گزارش فعاليت هيأت مديره به مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام درباره‌ فعاليت و وضع عمومي  شركت  فولاد مبارکه اصفهان سال مالي منتهي به 1394.12.29 اظهار داشت: شركت فولاد مباركه اصفهان در سال 1369 به صورت شرکت سهامي خاص به ثبت رسيد و طبق صورتجلسه مجمع عمومي فوق العاده سال 1383 از سهامي خاص به سهامي عام تبديل و در سال 1385 به عنوان چهارصد و سي و پنجمين شرکت پذيرفته شده در فهرست شرکت‌هاي بورسي درج گرديد.

وي با اشاره به توليد فولاد در کشورگفت: توليد فولاد خام در سال 2015به مقدار 1.623 ميليون تن بوده است که  ايران  با توليد 16.1 ميليون تن حدوداً يک درصد توليد فولاد خام جهان را در اختيار دارد که از16 ميليون تن توليد فولاد خام در کشور به تفکيک نوع محصول، اسلب؛ 58.23 درصد، بلوم 27.60 درصد، بيلت 13.80 درصد و شمش چدن 0.37 درصد توليد شده است و در اين بين سهم فولاد مبارکه در توليد فولاد خام درکشور در سال 1394برابر با 50.5 درصد بوده و فولاد خوزستان24.7درصد، ذوب آهن اصفهان16.8درصدو سايرين8درصد توليد داشته اند.

مديرعامل فولادمبارکه با اشاره به عملکرد توليد سال 1394 افزود: مقدار توليد محصولات شرکت در سال 94 به ميزان 5,588,000 تن بوده است که نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش داشته است. بحراني که گريبان صنعت فولاد را گرفت و خيلي از فولادسازهاي به نام جهان را يا به ورطه ورشکستگي رساند يا با ظرفيتهاي بسيار پايين تر از ظرفيت اسمي به کار خود ادامه دادند باعث شد تا فولادمبارکه نيز با کاهش جزيي توليد همراه گردد که در اين بين توانستيم محصولات پوشش دار، محصولات سرد، محصولات گرم را در سبد محصولات خود جاي دهيم.

سبحاني در ادامه به عملکرد فروش شرکت اشاره نمود و گفت: در بخش محصولات نورد گرم سه ميليون و 695 هزارتن، محصولات سرد 1 ميليون و 102 هزارتن، محصولات پوشش دار 254 هزارتن داشته ايم که در مجموع مقدار فروش محصولات شرکت در سال 94 به ميزان 5,244,000 تن بوده است و نسبت به سال قبل 11درصد کاهش داشته است که نتيجه مي‌گيريم با اين ارقام و توجه به کاهش توليد ، در حدود 4 درصد انباشت محصول در انبارها داشته ايم.

وي ارزش فروش ريالي محصولات نورد گرم را بيشتر از 50 هزار ميليارد ريال دانست و گفت: ارزش فروش ريالي محصولات سرد بالغ بر 20 هزار ميليارد ريال، محصولات پوشش دار 6000 ميليارد ريال و محصولات نيمه نهايي 1000 ميليارد ريال بوده که در مجموع بالغ بر 78 هزار ميليارد ريال ارزش ريالي داشتيم که نسبت به سال 93 بالغ بر 20 درصد کاهش داشتيم و اين کاهش متأثر از افت قيمتهاي بازار جهاني ، عدم وجود تعرفه وارداتي کارآمد بود تا جايي‌که فولادمبارکه مي‌بايست با واردات رقابت مي‌کرد که طبيعتاً در اين رقابت مجبور شديم قيمت را کاهش بدهيم

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با تشريح عملکرد مالي و سرمايه گذاري فولادمبارکه خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد سهام معامله شده 3 ميليارد و 842 ميليون سهم بوده که  ارزش سهم معامله شده بالغ بر 5 هزار و 166 ميليارد ريال و ارزش بازار شرکت به 109 ميليارد ريال بالغ گرديده است.

در زمينه رتبة کيفيت افشاء اطلاعات و نقدشوندگي سهام ، هر سال نوسان داشته ايم که بيشترين مشکل مربوط به طرح ها، پروژه ها و شرکتهاي زيرمجموعه برمي‌گردد و عمدتاً پروژه هايي که با ايميدرو شريک شده ايم که اطلاعات آنها هنوز قابل ارائه نبوده، در اين کاهش نقش داشته است. درآمد حاصل از سرمايه گذاري در شرکتهايي که در پرتفوي فولادمبارکه هستند حايز اهميت بوده است. فولادمبارکه در زمينه‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري نموده است که سرمايه گذاري در شرکتهاي صنعتي و معدني چادر ملو،  معدني و صنعتي گل گهر، سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات، فولاد هرمزگان جنوب، فولاداميرکبيرکاشان، سرمايه‌گذاري توکا فولاد و شرکت سهامي بورس کالاي ايران از اين دست هستند که ارزش آنها در پايان سال94 بالغ بر43300 ميليارد ريال بوده و نسبت به بهاي تمام شده آن 30 درصد رشد داشته است تا جاييکه در زمينه وضعيت سرمايه گذاري ها بايد گفت درآمد نقدي سرمايه گذاري ها در سال 1394 بالغ بر 3526 ميليارد ريال گرديده است.

دکتر سبحاني همراهي با سند چشم انداز 1404 را لازم دانست و گفت: بر اساس سند چشم انداز 1404، پيش بيني شده ايران 55 ميليون تن فولاد توليد داشته باشد و با توجه به اينکه فولادمبارکه در چند سال گذشته همواره سهم 50 درصدي فولاد کشور را داشته، اگر همين سهم ادامه يابد، فولادمبارکه بايد تا ده سال ديگر به ظرفيت بالاي 20 ميليون تن برسد که در همين راستا طرح هاي توسعه در سه گروه تدوين شده، يکي آنهايي که در حال اجرا هستند و ظرف دو سال آينده به بهره برداري مي‌رسند، ديگري طرح هايي که مراحل اجرايي آنها تازه شروع شده و سوم طرح هايي که مطالعات آنها انجام شده ولي هنوز عملياتي نشده‌اند.

وی با تشريح مهمترين افتخارات شرکت که در سال 1394 گفت: کسب عنوان برترين شرکت دانشي کشور و راهيابي به جايزه مديريت دانش (MAKE) آسيا از سال 90 تا94، کسب تنديس سيمين چهارستاره تعالي آموزش براي اولين بار در ايران، کسب تنديس زرين حمايت از حقوق مصرف کنندگان براي اولين بار، کسب رتبه اول در گروه فلزات اساسي در رتبه بندي 100 شرکت برتر ايراني، دريافت گواهينامه CE MARKING، دريافت تنديس همايش حاميان محيط زيست توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان، دريافت گواهينامه استاندارد مديريت انرژي ISO50001-2011، قرار گرفتن فولاد مبارکه در جمع مشهورترين سازمان‌هاي دانشي آسيا در کنارTOYOTA  ،  SUMSUNG و … براي اولين بار در خاورميانه از ديگر افتخارات اين شرکت است که همه اين افتخارات باعث شده تا بر اساس ارزيابي موسسه ورلد استيل دايناميک از بين 36 شرکت در کلاس جهاني فولادمبارکه رتبه دهم را کسب نمايد.

دکتر سبحاني در ادامه گفت : درخاتمه هيأت مديره از حضور سهامداران و نمايندگان محترم آنان كه در جلسه مجمع عمومي عادي سالانه شركت نموده اند، و همچنين از حسابرس مستقل و بازرس قانوني شركت كه با حضور مستمر و رسيدگي هاي جامع خود اعتباري مضاعف به اطلاعات مالي شرکت فولادمبارکه بخشيده اند و نيز مديران و کارکنان که با تلاش بي وقفه خود در جهت حصول اهداف گروه فولادمبارکه كوشيده اند، صميمانه تشكر و قدرداني نموده اند.

اين گزارش حاکي است در ادامه اين مجمع گزارش حسابرس مستقل و  بازرس قانوني در خصوص صورت هاي مالي سال منتهي به 29/12/94 گروه و شرکت اصلي که به صورت مقبول ارايه شده بود قرائت گرديد و صورتهاي مالي و يادداشت هاي توضيحي آن  به تصويب مجمع رسيد.

در ادامه معاملات مشمول ماده 129 قانون تجارت تنفيذ و سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانوني، روزنامه هاي دنياي اقتصادو گسترش صمت به عنوان روزنامه کثيرالانتشار شرکت براي سال95 انتخاب گرديد و در ادامه بررسي و ارائه راهکار در جهت حل مشکلات بازنشستگان  محترم شرکت مطرح شد.

بنا بر اين گزارش در اين مجمع ، تقسيم سه هزار و 750 ميليارد ريال  سود نقدي به ازاي هر سهم 50 ريال نيز صورت گرفت که سود سهامداران حقيقي و ترجيحي شرکت طبق جدول زمان بندي، پرداخت سود از شهريور ماه انجام خواهد شد.

 

با ارائه گزارش مقبول حسابرس به صورتهاي مالي سال مالي 94 شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت فولاد مبارکه، صورت هاي مالي اين شرکت بررسي و به تصويب رسيد.

به گزارش خبرنگار فولاد، اميرحسين نادري معاون اقتصادي و مالي شرکت فولادمبارکه با اعلام اين خبر گفت: نظر به افزايش شرکتهاي فرعي و وابسته گروه فولاد مبارکه، بالاخص شرکتهاي مجموعه سرمايه‌گذاري توکا فولاد، در سال 1394، شرکت در زمينه گزارشگري مالي گروه (تهيه و ارائه صورتهاي مالي تلفيقي) طبق استانداردهاي حسابداري و آئين نامه‌هاي سازمان بورس و همچنين ارائه به موقع گزارشات مذکور، عملکرد موفقي از خود به ثبت رسانيد به گونه اي که موفق به اخذ گزارش مقبول حسابرسي از حسابرس مستقل و بازرس قانوني شرکت شد.

نادري افزود: در سال 1394 در مجموع با وجود تهديدها، فشارها و محدوديتهاي ناشي از رکود داخلي و خارجي در صنعت فولاد، عملکرد شرکت در کنترل و مديريت هزينه ها مؤثر و قابل قبول بوده است به گونه اي که عليرغم کاهش 23 درصدي درآمدهاي عملياتي، حاشيه سود ناخالص شرکت تنها 4 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است که اين امر نشان دهنده کنترل و مديريت هزينه هاي توليد بوده است. علاوه بر اين هزينه‌هاي عمومي اداري و توزيع و فروش شرکت نيز تنها به ميزان 1درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

معاون اقتصادي و مالي شرکت فولادمبارکه با اشاره به افزايش حسابهاي پرداختني تجاري شرکت گفت: اين افزايش به ميزان 30 درصد نسبت به سال 1393 حاکي از رويکرد شرکت در خصوص افزايش خريدهاي اعتباري و حفظ نقدينگي است. انعقاد قراردادهاي خريد با پرداخت کمترين ميزان پيش پرداخت در راستاي سياستهاي اخير شرکت در حوزه خريد و تأمين بوده است.

وي تصريح کرد: در حوزه تأمين منابع مالي نيز با وجود کاهش درآمدهاي عملياتي و غير عملياتي، شرکت با استفاده از روشهاي بهينه و متنوع تأمين مالي از جمله افزايش سرمايه، تسهيلات بانکي، انتشار اوراق مرابحه و … موفق به تأمين سرمايه در گردش مورد نياز شرکت و همچنين تأمين منابع مالي مورد نياز جهت اجراي طرحهاي توسعه گرديده است.

معاون اقتصادي و مالي فولادمبارکه، درآمد حاصل از سرمايه گذاري اين شرکت در شرکت هاي بورسي موجود در سبد سرمايه گذاري را مهم خواند و گفت: در سال مالي 1394 با توجه به عرضه 5درصد از سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب در فرابورس ارزش بازار سرمايه گذاريهاي بورسي شرکت نسبت به سال قبل با 7درصد افزايش به 43,334 ميليارد ريال بالغ گرديد و 3,526 ميليارد ريال از محل سود تقسيمي شرکت‌هاي بورسي نصيب شرکت شد.درمجمع عمومي عادي صاحبان سهام شرکت از مجموع سود خالص شرکت اصلي به ميزان 7931 ميليارد ريال تقسيم 3750 ميليارد ريال سود نقدي از قرار هر سهم 50 ريال مورد تصويب مجمع قرارگرفت که طبق جدول زمانبندي پرداخت سود، سود سهامداران حقيقي و ترجيحي شرکت از ابتداي شهريور ماه سال جاري پرداخت خواهد شد.

 

https://shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2016/07/foolaad.jpg

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×