» اخبار ایران و جهان » سقف حقوق مسئولان سیاسی ۱۰ میلیون شد
اخبار ایران و جهان

سقف حقوق مسئولان سیاسی ۱۰ میلیون شد

مرداد 5, 1395 109

سخنگوی دولت گفت: طبق تصمیمی که شورای حقوق و دستمزد گرفته است، مقامات سیاسی زیر ۱۰ میلیون و کسانی که تاکنون حقوق‌های بالایی داشته اند، نهایتا زیر ۱۹ میلیون حقوق خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری با رسانه ها، با بیان اینکه دولت هر ماه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اضافه بر سقف حقوق های جاری بابت ترمیم حقوق باید پرداخت کند، اظهار داشت: تا اول مردادماه ۵۵۰۰ میلیارد تومان بابت ترمیم حقوق پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت پاداش بازنشستگان را آغاز کرده ایم، گفت: مقرر شده است ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان پرداخت شود و اولین مرحله آن ظرف مرداد ماه پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به راهکارهای دولت برای خروج از رکود، تصریح کرد: دولت برای خروج از رکود و سرعت بخشی به اقتصاد، از دو مسیر افزایش سطح اشتغال و افزایش پرداخت های عمرانی حرکت خود را آغاز کرده است.

نوبخت افزود: ۱۶ هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی نیمه فعال و ۳۷ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های عمرای اختصاص خواهیم داد و ۶ هزار و ۶۵۰ طرح تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مسئله پرداخت های غیرمتعارف گفت: در اولین گام، این بررسی صورت گرفت که حجم و کمیت مدیران و کارمندانی که از حقوق هی نامتعارف استفاده کردند، چند نفر هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه تنها ۳۰ تا ۴۰ نفر از مدیران از حقوق های نامتعارف استفاده کرده بودند، گفت: این پرداخت ها عام و گسترده و برای همه مدیران نبوده است.

نوبخت با بیان اینکه برخی از این پرداخت ها قانونی بوده است، ادامه داد: برخی از بنگاه ها با مصوبه مجلس از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی شده بودند و عمده این اتفاق ها (پرداخت های غیرمتغارف) در بنگاه های اقتصادی بیارتباط با دولت صورت گرفته است.

وی گفت: اولین برخورد غیر از عزل ۱۳ مدیر این بود که مبالغ را بازستانی کنیم و در گام بعدی همه بنگاه ها و دستگاه ها را ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری آوردیم و از مستثنیات ماده ۱۱۷ قانون خارج کردیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: طبق تصمیمی که شورای حقوق و دستمزد گرفته است، مقامات سیاسی زیر ۱۰ میلیون و کسانی که تاکنون حقوق‌های بالایی داشته اند، نهایتا زیر ۱۹ میلیون حقوق خواهند گرفت و جراحان و پزشکان تحت نظارت وزارت بهداشت نیز مقرر شد که شورای حقوق و دستمزد در مورد حقوق آنها تصمیم‌گیری کند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/03/4/1892604.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×