» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: رسانه‌ها با تبیین شیوه‌های علمی و کاربردی نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا می نمایند
شهرستان مبارکه - عکس - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: رسانه‌ها با تبیین شیوه‌های علمی و کاربردی نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا می نمایند

تیر 30, 1395 0014

علی اصغر ذاکری فرماندار در نشست اصحاب فرهنگ و هنر با موضوع اقتصاد مقاومتی با حضور هنرمندان و رسانه های شهرستان به بند ۱۲ از سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی در کشور ما از شعار خارج گردیده و به عنوان یک گفتمان ملی در سطح جامعه مطرح شده است.

وی افزود:طبق این بند گفتمان‌سازی یکی از پایه‌های مهم برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی بر شمرده شده که می طلبد رسانه ها و مردم در یک سو و کارگزاران و مسئولین در طرف دیگر با همکاری و تعامل با یکدیگر در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در سیاست های دولت  به دو مقوله هدف و رویکرد تقسیم شده است افزود: تامین رشد و پویایی،دست یابی به اهداف سند چشم انداز و بهبودشاخص های اقتصاد مقاومتی مروط به مقوله اول و مردمی بودن،دانش بنیان بودن عدالت بنیان بودندرون زایی و برون نگری نیز مربوط به مقوله دوم یعنی رویکرد می باشد.

 وی افزود: رونق اقتصادی در بحث هنر و قلم حکایت یک تیر و چند نشان است‌ که سرمایه تولید اندک، سود بسیار و ثمرات فرهنگی بسیارتر ، فراهم کردن تعمیق و توسعه آفرینش های هنری بسیار مهم است.

ذاکری به وظیفه خطیر اصحاب قلم و رسانه و هنرمندان در راستای تحقق شعار سال وعملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: راه‌اندازی تالارهای  گفت‌و‌گو با حضور هنرمندان، خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر، حمایت از تولیدات مرتبط با فرهنگ اقتصاد مقاومتی، معرفی ایده‌ها و کارآفرینان برتر در حوزه فرهنگ و هنر و طرح حمایت از تولیدات نرم‌افزاری و تولیدات فرهنگی از جمله اقداماتی است که میتواند به تحقق این امر کمک نماید.

فرماندار مبارکه با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در بین آحاد جامعه دارند،افزود: همان‌گونه که رسانه‌ها در بسیاری از زمینه‌ها مانند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … نقش مؤثری دارند، در زمینه اقتصاد مقاومتی هم رسانه‌ها می‌توانند همانند سایر حوزه‌ها نقش مؤثر و کلیدی داشته باشند.

ذاکری با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها جزء ارکان زندگی افراد هستند و تمام افراد جامعه به طرق مختلف از فضای مجازی گرفته تا رسانه‌های مکتوب و صداوسیما با رسانه‌ها در ارتباط هستند، خاطر نشان ساخت: رسانه‌ها با تبییین شیوه‌های علمی و کاربردی اقتصاد مقاومتی و مقابله با تهدیدات خارجی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا نمایند.

وی تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی شعار نیست، یک گفتمان است برای سال‌های آینده، همان‌طوری که مقام معظم رهبری از سال‌های قبل در اقتصاد مقاومتی تأکیدات فراوانی داشتند و امسال را هم به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند نشان از اهمیت این مهم برای آینده نظام حکایت دارد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مبارکه با اشاره به تلاش رسانه های خارجی در خصوص کاهش وحدت ملی، مصرف‌گرایی و تضعیف تولید ملی در برابر تولیدات خارجی افزود: همه این  موارد به صورت غیرمستقیم اقتصاد مقاومتی را دچار تهدید می‌سازد که برای این مهم چاره‌ای جز این نیست که رسانه‌ها وارد عمل بشوند و از مسئولان مطالبه گری کنند، در کنار آن، همچنین یک فرهنگ‌سازی برای مردم انجام بدهند، این مردم هستند که نقش اصلی را در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند و آن‌ها هستند که می‌توانند اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

فرماندار شهرستان بیان کردن موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم و افزایش امید به آینده را مهم عنوان نمود و افزود: رسانه های خارجی به دنبال نا امید کردن مردم کشور ماو تضعیف آنها می باشند در صورتی که کشور ما کشوری است که اصولش بر پایه اصول مردم است و هر آنچه مردم بخواهند همان اتفاق خواهد افتاد که لازم است رسانه ها در این خصوص تلاش نمایند.

در پایان نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به برگزاری ۲۵ کارگروه در شهرستان در موضوعات گوناگون، از هنرمندان ، اصحاب قلم و رسانه خواست : تمامی مشکلات مربوط به حوزه خود را رصد نموده و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس نمایند ، این مشکلات در کمیته ها و کارگروه های مرتبط مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×