» عمومی » ورزشی » سه امتیاز در اصفهان ماند
ورزشی

سه امتیاز در اصفهان ماند

بهمن 18, 1392 0017

هفته بیست وششم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
سپاهان یک- ذوب آهن صفر

ورزشگاه: فولادشهر
تماشاگر: سه هزار نفر
گل : یعقوب کریمی دقیقه ۶۵ برای سپاهان
اخطار:
سپاهان: رحمان احمدی، شجاع خلیل زاده، هادی عقیلی، علی حمودی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، حسین پاپی، علی کریمی(۸۰-علی احمدی)، یعقوب کریمی(۷۵-جواهیر سوکای) و محمد غلامی(۶۸-محرم نویدکیا)
سرمربی: زلاتکو کرانچار
ذوب آهن: میلان میاتوویچ، محمدرضا خانزاده، محمد صلصالی، کارلوس سانتوس، محسن ایران نژاد(۸۸-اسماعیل فرهادی)، فرشاد بهادرانی(۷۰-ویکتور گوازا)، سینا عشوری، قاسم حدادی فر، مرتضی تبریزی، میلاد غریبی(۶۲-پژمان قرمزی) و محسن بیاتی نیا
سرمربی: مجتبی تقوی
کادر داوری: یداله جهانبازی – سعید زارع – حمید غمزه
ناظر داوری: اسماعیل صفیری
شرح بازی:
بیست و ششمین شهرآورد فوتبال اصفهان در تاریخ لیگ برتر که بدون شک حساس ترین بازی هفته ۲۶ لیگ برتر هم بود در شرایطی بین دو تیم سپاهان و ذوب آهن آغاز شد که هر دو تیم به خاطر شرایطشان در جدول لیگ احتیاج فراوانی به سه امتیاز این مسابقه داشتند و به همین خاطر پیش بینی می شد که بر خلاف شهرآورد قرمز و آبی احتیاط بیش از حد از دستور کار دو تیم خارج شود و سرمربیان سپاهان و ذوب آهن فقط و فقط به فکر کسب سه امتیاز این مسابقه باشند. کرانچار در این مسابقه با نیمکت نشین کردن سرجیو فن دایک به یعقوب کریمی بازی داده بود و در تیم ذوب آهن هم به مانند هفته گذشته باز هم فرشاد بهادرانی در خط هافبک جانشین اکبر ایمانی شده بود تا با استفاده از تجربه اش حملات سپاهان را خنثی کند. بازی در ده دقیقه ابتدایی با برتری سپاهان همراه شد و فشار بازیکنان این تیم ذوب آهنی ها را مجبور کرد تا عقب نشینی کنند ولی به مرور بازی متعادل شد و شاگردان تقوی هم با استفاده از ضربات ایستگاهی فرصت رسیدن به دروازه سپاهان را پیدا کردند و حتی یک گل هم به ثمر رساندند که توسط کمک داور مردود اعلام شد. در دقایق پایانی نیمه اول باز هم فشار حملات سپاهان بیشتر شد و بازیکنان این تیم دو موقعیت خوب را از دست دادند تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. نکته قابل توجه این بازی کیفیت زمین فولادشهر بود که باعث شد هر دو تیم بیشتر به فکر استفاده از ضربات ایستگاهی و ارسال از جناحین باشند تا شاید از این طریق فرصت گلزنی را پیدا کنند که البته هیچکدام از این توپها به ثمر ننشست.
با آغاز نیمه دوم شرایط بازی تغییر کرد و این ذوب آهنی ها بودند که بازی بهتری نسبت به سپاهان ارائه دادند ولی نفوذهای پرتعداد حمودی از جناح راست باز هم جریان بازی را متعادل کرد و در این دقایق توپ بیشتر در یک سوم میانی زمین در حرکت بود. سرمربی ذوب آهن با فرستادن پژمان قرمزی به زمین مسابقه قصد داشت تا از سرعت بالای این بازیکن برای رسیدن به دروازه سپاهان استفاده کند ولی تجربه سپاهانی ها برروی استفاده از توپهای هوایی در نهایت باعث شد تا یعقوب کریمی با یک ضربه سر دروازه ذوب آهن را باز کند. بعد از این گل حضور گوازا در زمین و استفاده تقوی از سه مهاجم تدبیر دیگری از وی سرمربی ذوب آهن بود که اثری نداشت و بازی هماهنگ مدافعان سپاهان فرصت آنچنانی در اختیار ذوب آهن قرار نداد و شاگردان کرانچار در این دقایق بر روی چند ضد حمله خطراتی را بر روی دروازه میاتوویچ ایجاد کردند. کرانچار هم با فرستادن محرم و سوکای به زمین مسابقه نشان داد که قصد حفظ یک گل زده تیمش را دارد که همین اتفاق هم افتاد و در نهایت سپاهان با گرفتن سه امتیاز این مسابقه همچنان شانس خودش برای قهرمانی در لیگ را حفظ کرد تا ذوب آهنی ها هم چشم به هفته های آینده داشته باشند.
شرح گل:
(یک-صفر سپاهان) دقیقه ۶۵-سانتر حسین پاپی از جناح چپ به داخل محوطه شش قدم و ضربه سر یعقوب کریمی در بین مدافعان ذوب آهن دروازه میاتوویچ را باز کرد.
دقایق حساس:
دقیقه ۶- پاس حاج صفی و ضربه بی دقت کریمی از داخل محوطه جریمه به کنار دروازه ذوب آهن رفت.
دقیقه ۱۱- شوت حاج صفی از پشت محوطه جریمه در میانه های راه به سانتوس برخورد کرد و راهی کرنر شد.
دقیقه۱۲-کرنر حاج صفی از جناح چپ به داخل محوطه جریمه یک موقعیت خوب نصیب سپاهان کرد که بیاتی نیا قبل از خلیل زاده توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه۱۵-ضربه ایستگاهی حدادی فر از جناح چپ به داخل محوطه شش قدم با ضربه پای چپ محمد صلصالی تبدیل به گل شد که کمک داور اول این بازی با اعلام آفساید این گل را مردود اعلام کرد. کادر فنی ذوب آهن بر روی این تصمیم داور اعتراض زیادی داشت.
دقیقه ۲۲-ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی از فاصله سی متری توسط میاتوویچ کنترل شد.
دقیقه۲۴- پاس حدادی فر به پشت مدافعان یک موقعیت خوب برای تبریزی ایجاد کرد که در آخرین لحظه تکل احسان حاج صفی توپ را از جلوی پای مهاجم ذوب آهن راهی کرنر کرد.
دقیقه ۲۸- سانتر علی حمودی از راست و ضربه سر محکم غلامی از پشت محوطه شش قدم به طرز خطرناکی از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.
دقیقه ۴۴-پاس بلند بولکو از میانه های میدان به داخل محوطه جریمه و ضربه سر غلامی راهی کنار دروازه شد.
دقیقه۱+۴۵-سانتر حدادی فر از جناح راست یک موقعیت خوب را نصیب صلصالی کرد که این توپ از مقابل سر صلصالی رد شد.
دقیقه۲+۴۵-نفوذ پاپی از چپ و سانتر کوتاه این بازیکن بر روی تیر دو با ضربه سر شیرجه ای حمودی روبرو شد که این توپ توسط میاتوویچ برگشت داده شد.
دقیقه۵۰-شوت صلصالی از فاصله ۴۰ متری توسط رحمان احمدی کنترل شد.
دقیقه۷۳- نفوذ حدادی فر به داخل محوطه جریمه و ضربه محکم او با برخورد به محل تلاقی تیر افقی و عمودی دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه ۷۵-حسین پاپی در یک موقعیت مناسب با دروازه بان ذوب آهن تک به تک شد که ضربه بی دقت او توسط میاتوویچ برگشت داده شد.
دقیقه ۷۶-سانتر تبریزی از جناح راست و ضربه سر قرمزی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه ۷۸- بر روی یک ضد حمله توپ مناسبی به جواهیر سوکای رسید که ضربه فنی این بازیکن از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.
اتفاق ویژه
۱-محرم نویدکیا در بین تشویق هواداران بعد از مدتها در ورزشگاه فولادشهر در مقابل چشم تماشاگران سپاهان به میدان رفت.
۲-زلاتوکو کرانچار در ششمین بازی خودش به عنوان سرمربی سپاهان باز هم روند بی شکستی خودش در شهرآورد فوتبال اصفهان را حفظ کرد.
بهترین بازیکن
حسین پاپی با دوندگی فراوان در خط هافبک سپاهان و ارسال یک پاس گل بهترین بازیکن این میدان بود. البته باید اشاره ای هم به بازی خوب علی حمودی و محمد صلصالی در کناره های خط دفاعی هر دو تیم داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×