» اخبار ایران و جهان » دادگاه حمله کنندگان به سفارت عربستان برگزار شد
اخبار ایران و جهان

دادگاه حمله کنندگان به سفارت عربستان برگزار شد

تیر 28, 1395 008

جلسه رسیدگی به پرونده تعرض کنندگان به سفارت عربستان صبح امروز(دوشنبه) 28 تیرماه در شعبه 1060 دادگاه کارکنان دولت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه به اتهامات 21 نفر از تعرض کنندگان به سفارت عربستان  رسیدگی شد.

براساس این گزارش، قاضی حسینی سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت 22 تیرماه در حاشیه مراسم ختم فرزند معاون اول دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده رسیدگی به اتهامات تعرض کنندگان به سفارت عربستان  گفته بود:  این پرونده روز 28 تیرماه در شعبه 1060  این مجتمع رسیدگی می‌شود. در این جلسه به اتهامات 21 نفر رسیدگی خواهد شد.

همچنین عباس پوریانی رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز 26 خردادماه به خبرنگار ایسنا گفته بود: دادگاه متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان، ۲۸ تیر ماه برگزار می شود. دادگاه بخشی از متهمان این پرونده که مربوط به دادگستری است، در شعبه 1060 دادگاه کیفری دو تهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه 23 خردادماه در نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره‌ پرونده‌ متهمان حمله به سفارت عربستان و اینکه پرونده برخی از متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت به کجا رسید؟‌ گفت: در مورد پرونده متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت اطلاعی ندارم. در مورد قسمت اول سئوال باید بگویم که محاکمه صورت نگرفته و امروز هم که از رئیس کل دادگستری استان تهران پرسیدم که آیا تعیین وقت شده یا خیر؟ پاسخی تا این لحظه به دستم نرسید. در مورد پرونده این متهمان که در دادگستری است باید بگویم کسی بازداشت نیست، ولی در مورد پرونده برخی دیگر از متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت اطلاعی ندارم.

محسنی اژه ای 22 فروردین ماه نیز از صدور کیفرخواست برای 48 نفر از حمله‌کنندگان به سفارت عربستان خبر داده و با بیان این‌که «یکی از پرونده‌های مهمی که در سال 94 ظرف 70 روز به صدور کیفرخواست منجر شد، حمله به سفارت عربستان بود»،‌ گفته بود: این پرونده در نیمه دوم سال 94 تشکیل شد و 121 نفر کسانی بودند که در این پرونده دستگیر شدند و قرار وثیقه یا قرار بازداشت موقت و یا قرار تأمین مناسب دیگری برای آنها صادر شد، 24 نفر هم در رابطه با این پرونده احضار شدند که برخی از آنها منتهی به صدور قرار و برخی از آنها که اتهامی نداشتند، بدون قرار آزاد شدند. نهایتاً برای 48 نفر از این افراد کیفرخواست صادر شد و پرونده‌شان در دادسرای تهران است و البته پرونده حدود 3 الی 4 نفر هم در دادسرای روحانیت است.

index

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×