» اخبار ایران و جهان » امام جمعه خمینی شهر: شهرستان خمینی شهر حدود ۶۵۰۰ معلول دارد
اخبار ایران و جهان - مطالب ویژه

امام جمعه خمینی شهر: شهرستان خمینی شهر حدود ۶۵۰۰ معلول دارد

تیر 26, 1395 0110

آیت الله رحیمی گفت: در شهرستان خمینی شهر حدود ۶ هزار و پانصد معلول وجود دارد که استاندارد جهانی آن ۳ درصد است.

به گزارش صاحب نیوز آیت الله شیخ عباس رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر با اشاره به سالروز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: کسانی که در جامع علاقمند به کار خیر و تمایل به پرداخت هزینه در این راه هستند با افرادی در این زمین مشورت کنند تا نیاز مردم در جامع برطرف شود و مردم نیازمند از سود آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه بهزیستی رسیدگی به بخش عظیمی از محرومین جامعه است و کسانی که نیازمند مدد و مشاوره هستند، ادامه داد: در شهرستان خمینی شهر حدود ۶ هزار و پانصد معلول وجود دارد که استاندارد جهانی آن ۳ درصد است.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به اینکه اسلام سفارش کرده تا زمان منعقد شدن جنین مسائلی رعایت شود تا مبادا فرزند معلولی متولد شود تصریح کرد: بخشی از این معلولیت ها قابل پیشگیری است و از جمله وظایف بهزیستی می باشد تا جلوی بسیاری از این معلولیت ها گرفته شود و قبل از ازدواج می توان با انجام آزمایشاتی این موضوع بسیار مهم را برطرف کرد و خانواده ها باید به این نکته در زمان ازدواج جوانان توج ویژه ای داشته باشند و در کنار علاقه مسائل پزشکی نیز بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی مراکز مختلفی جهت نگهداری از معلولین، بی سرپرستان و بدسرپرستان، گمشدگان، کسانی که گرفتار معضلات و آفات اجتماعی شده اند را ایجاد کرده و در شهرستان به آنها رسیدگی می کند و خیرین خمینی شهری بسیاری در این زمینه ها بازوی بهزیستی هستند.

خطیب جمعه خمینی شهر با اشاره به سالگرد برجام گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا و هم مسئولین جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در رسانه های مختلفی مطالبی را عنوان کردند.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها تذکر دادند که مشکلات باید در داخل کشور حل شود و نباید به شعارها و سخنان آمریکایی ها دلبستگی داشت و غربی ها با بستن توافقنامه به دنبال حل مشکلات خود بودند تا ایران به آن جایگاهی که دنبال بود و نزدیک هم شد، نرسد.

آیت الله رحیمی گفت: چرا دولتمردان در برابر آنان از خود ضعف نشان می دهند؛ جمهوری اسلامی ایران مقتدر است، نباید تعاملات و ایجاد روابط دیپلماتیک فقط از جانب کشور ایران باشد و مسئولین کشور نباید اجازه تحقیر ایران و نابودی منافع ملت را به آنها بدهند چرا که رهبر معظم انقلاب در برابر آنها همچون امام راحل ایستادگی نشان داده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. شهریار

    با سلام

    درود و سلام فراوان بر حضرت آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی اما م جمعه سابق مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×