» اخبار ایران و جهان » ترامپ: صدام «تروریست‌کُش» خوبی بود
اخبار ایران و جهان

ترامپ: صدام «تروریست‌کُش» خوبی بود

تیر 17, 1395 0010

تنها نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رفتار دیکتاتور پیشین عراق در مبارزه موثر با آنچه او «تروریست‌ها» خواند تمجید کرد.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ تنها نامزد جمهوری خواهان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از مخالفان حمله به عراق در سال 2003 بود، در عین حال از رفتار دیکتاتور سرنگون شده عراق در قبال آنچه که او «تروریست‌» می‌نامد تمجید کرد.

ترامپ که در کارولینای شمالی سخنرانی می کرد اظهار داشت: «صدام فرد بسیار بسیار بدی بود اما آیا می دانید که او در چه امری تخصص داشت؟ کشتن تروریست‌ها. صدام این کار را به خوبی بلد بود. او هیچ وقت برای آنها از حق و حقوقشان سخن نمی گفت. آنها تروریست بودند، تمام.»

وی در ادامه مدعی شد: «امروز عراق بهشت تروریست‌هاست.»

البته اظهارات ترامپ در تمجید از صدام حسین و قذافی باعث واکنش شخصیت‌های برجسته جمهوریخواه و البته رقبای انتخاباتی اش در حزب دموکرات شده است.

در واکنش به این اظهارات، پل رایان رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «صدام یکی از جانی ترین افراد قرن بیستم بود.»

«جک سولیوان» مشاور هیلاری کلینتون نیز با اشاره به اظهارات ترامپ گفت:« ترامپ با تمجید از یک فرد وحشی تمام حدومرزها را زیرپا گذاشته است. رژیم صدام حامی تروریسم بود و به خانواده افرادی که علیه اسرائیلی ها حملات انتحاری انجام می‌دادند مبالغی را پرداخت می کرد. این اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که حضور او در جایگاه فرماندهی کل قوا به چه اندازه برای کشور خطرناک است.»

میلیاردر آمریکایی پیشتر نیز گفته بود که جهان با جود دیکتاتورهایی مانند «صدام حسین» و «معمر قذافی» 100درصد بهتر از زمان کنونی بود.

images

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×