» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » رازداری، سازگاری و صبوری سه ویژگی انسان مومن است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رازداری، سازگاری و صبوری سه ویژگی انسان مومن است

تیر 16, 1395 0010

امام جمعه مبارکه گفت: رازداری مردم، سازگاری با مردم و صبوری سه خصلت و ویژگی های اصلی انسانهای مومن است.

به گزارش پایگاه خبری شمس مبارکه، حجت الاسلام  محمد جواد محمدی در خطبه های نماز عید فطر مبارکه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار داشت: مومن، مومن نیست مگر اینکه سه ویژگی راز داری، سازگاری و صبوری در او باشد.
وی گفت:انسان مومن باید حداقل دارای یک صفت از خدا، یک صفت از پیامبر(ص) و یک صفت از اولیاء خدا باشد.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به صفتی که انسان مومن باید از خدا داشته باشد، گفت: راز داری و پوشش اسرار مردم از صفات خداوند است که باید در وجود انسان مومن نیز وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه خداوند نمی گذارد اسرار و نیات انسان ها فاش شود، اظهار کرد: اگر اسرار و نیات انسانها فاش شود برادر با برادر، زن و شوهر و همسایه با همسایه نمی توانستند با هم زندگی کنند.
امام جمعه مبارکه گفت: خداوند فرصتی را برای انسانها فراهم کرده که هرگاه تصمیم به بازگشت گرفتیم، پل های پشت سرما خراب نشده باشد.
وی با بیان اینکه سازگاری با مردم، دومین ویژگی و خصلت انسان مومن که ،پیامبر(ص) آنرا به مسلمانان آموخته است، تصریح کرد: سازگاری با مردم ، خانواده، همسایه و همه از روحیات پیامبر اسلام(ص) است که ما نیز بعنوان پیروان ایشان باید از آنها برخوردار باشیم.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه صبوری را نیز باید از امیرالمومنین (ع) و فرزندانش بیاموزیم، گفت:حضرت علی (ع) و خانواده ایشان با صبوری و مقاومت در راه پاسداری و محافظت از دین خدا تلاش کردند.
وی افزود: اهل بیت پیامبر(ص) در زندگی، تمام بلاها و مصیبت های دنیوی را به جان خریدند تا دین اسلام را یاری و جامعه را هدایت کنند.
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه در نماز عید فطر از بابت فقدان امام زمان(عج)به درگاه خداوند استغاثه می کنیم، افزود: همه مصیبت ها و آشفتگی های دنیای امروز از نبودن و غیبت امام زمان و ولی عصر(عج) است.
وی با بیان اینکه همانطوری که ماه رمضان را قدر دانستیم باید لحظه استجابت دعا را نیز قدر بدانیم، گفت: مومنان پس از یک ماه صبوری، اخلاص، روزه داری و عبادت خداوند، باید در موقع نماز عید فطر و لحظه استجابت دعا برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنند.

n00238132-b

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×