» اخبار ایران و جهان » متخلفان در ماجرای حقوق‌های نامشروع باید برکنار و مجازات شوند
اخبار ایران و جهان

متخلفان در ماجرای حقوق‌های نامشروع باید برکنار و مجازات شوند

تیر 16, 1395 0011

مقام معظم رهبری تاکید کردند: دریافت های نامشروع باید برگردانده شود و کسانی که تخلف کرده اند باید مجازات شوند و کسانی که سوءاستفاده کردند باید برکنار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز عید فطر صبح امروز چهارشنبه به امامت مقام معظم رهبری در مصلای امام خمینی(ره) تهران اقامه شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید فطر با اشاره به حملات تروریستی در ماه رمضان اظهار داشتند: متاسفانه عید مردم در بعضی کشورها عزا شد. در بغداد چندصد خانواده داغ عزیزانشان را دیدند که به دست کسانی که می خواهند اسلام جعلی را در میان مردم رایج کنند مورد حملات تروریستی قرار گرفتند.

مقام معظم رهبری افزودند: در استانبول و بنگلادش، مردم در ایام ماه رمضان با دهان روزه مورد حملات تروریستی قرار گرفتند این نتیجه پرورش تروریست توسط دستگاه های امنیتی آمریکا و انگلیس است البته خودشان هم آسیب خواهند دید که آغاز نیز شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به برافروخته بودن آتش جنگ در برخی کشورها ابراز تاسف  کردند و اضافه کردند انسان غمگین می شود که دنیای اسلام در چنین وضعیتی قرار دارد.

ایشان تصریح کردند: در یمن، امروز یک سال و ۳ ماه است که مردم در زیر بمباران ها قرار دارند. آفرین به مردم یمن که در روز قدس با هوای گرم و با وجود بمباران ها آن راهپیمایی عظیم را انجام دادند.

مقام معظم رهبری حملات تروریستی گروههای تکفیری را علاج دشمنان برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین خواندند و ادامه دادند: می خواهند دنیای اسلام را درگیر مسائل داخلی خود کنند تا فرصتی برای رژیم صهیونیستی به وجود آید.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: مبارزه برای آزادی فلسطین یک مبارزه اسلامی است و یک مبارزه عربی صرف نیست و وظیفه مسلمانان است که در تمام دنیا به هر شکل این مبارزه را ادامه دهند.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از فرمایشات خود با اشاره به موضوع حقوق های نجومی اظهار داشتند: موضوع حقوق ها و برداشت های غیرمنصفانه از بیت المال نیز مطرح است این برداشت ها نامشروع، گناه و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: قطعا در گذشته کوتاهی ها و غفلت هایی انجام شده و باید جبران شود. اینجور نباشد که سر و صدا کنیم و بعد به فراموشی بسپاریم.

ایشان اضافه کردند: خوشبختانه رئیس جمهور و روسای دو قوه متعهد به پیگیری مسئله شدند.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: دریافت های نامشروع باید برگردانده شود، اگر بی قانونی کردند باید مجازات شوند، کسانی که از قانون سواستفاده کردند باید برکنار شوند زیرا اینها کسانی نیستند که لیاقت داشته باشند در این مراکز قرار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: دشمنان می خواهند مستمسکی از این قضیه علیه نظام درست کنند.

مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم شناخت آسیب های ناشی از اشرافی گری اضافه کردند: ما آسیب های ناشی از فقر را شناخته ایم و برای رفع آنها برنامه ریزی می کنیم اما آسیب های ناشی از مستی اشرافی گری را نمی شناسیم.

ایشان افزودند: وقتی اشرافی گری اسراف و تجمل در جامعه ترویج شود این مسائل پیش می آید. همه بدنبال این هستند که طعمه ای پیدا کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: مسئله عزل، برکناری و برگرداندن آنچه که از بیت المال به صورت نامشروع خارج شده در دستور کار قرار دهیم چرا که اگر این مسئله پیگیری نشود اعتماد مردم به نظام کاسته می شود که فاجعه ای جدی است و باید با اقدام جدی اعتماد مردم را جلب کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز عید فطر اظهار داشتند: در عظمت این عید همین بس که در قنوت نمازهایی که در روز عید خوانده می شود، خدای متعال را سوگند می دهیم به این روز که اهمیت این روز را نشان می دهد. پایان یک ماه عبادت، یک ماه توسل و ذکر و خشوع و خدمت از سوی مردم مومن روز عید است و روز شرف است برای پیامبر اکرم(ص).

ایشان تصریح کردند: بحمدالله مردم مومن ما ماه رمضان بسیار خوبی را گذراندند، ماه رمضان پر از معنویت، خشوع و تضرع. ما مسئولان کشور باید هم غبطه بخوریم به حال این مردم مومن و این دلهای نورانی و هم باید خداوند را شکر کنیم به خاطر مسئولیتی که خداوند به ما در قبال این ملت مومن داده است.

مقام معظم رهبری افزودند: در بلندترین و گرمترین روزهای سال، مردم در سراسر کشور روزه دار بودند و با دهان روزه، گرما را تحمل کردند حتی جوانان و نوجوانان ما با شوق و رغبت به روزه گیری روی آوردند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دست های خبیثی سعی کردند نوجوانان ما را به روزه خواری بکشانند بحمدلله موفق نشدند و موفق هم نخواهند شد.

ایشان ادامه دادند: مسئولان و آحاد مردم توجه کنند دشمنان خبیث تا کجاها فکر کرده اند و به چه چیزها فکر کرده اند برای اینکه نسل رو به بالندگی کشور را از دین دور کنند برنامه ریزی می کنند تا جوانان را به روزه خواری بکشانند بحمدالله ملت توی دهن اینها زد.

مقام معظم رهبری ادامه دادند: این ماه، ماه ضیافت الهی بود، ضیافت الهی پذیرایی الهی را با خود دارد و پذیرایی الهی در این ماه نورانیت دلها و توفیق کارهای بزرگ و نیکوست.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: یکی از مهمترین این کارها همین راهپیمایی عظیمی بود که در روز قدس به توصیه و تاکید امام بزرگوار ما در سراسر کشور انجام شد و در بسیاری از کشورهای بزرگ مسلمان نیز انجام شد.

ایشان تصریح کردند: در همه جای کشور و بخصوص در شهرهایی که در استانهای گرم قرار دارند حقیقتا مردم مجاهدت کردند با دهان روزه زیر آفتاب آمدند تا موضع خود را در قبال مسئله مهم فلسطین فریاد کنند.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: ملت اعلام کردند اگر برخی دولت های مسلمان به آرمان فلسطین خیانت می کنند، بعضی کوتاهی می کنند و بعضی ملت ها خبر ندارند ملت ایران با حضور و فریاد خود حاضر است در مقابل همه دشمنان بایستد و مسئله فلسطین را زنده کند.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: امسال ماه رمضان سرتاسر کشور نمایشگاه بزرگی بود از نشانه های معنویت گرایی مردم. از جلسات با شکوه قرآن که به بهترین وجه در رسانه ملی نیز منتشر شد. این جزء خوانی هایی که معمول شده است به صورت جمعی انجام می شود.

ایشان با تقدیر از افطاری های مردم فرمودند: این نوع افطاری ها امسال بخصوص در تهران برگزار شد البته بنده از شهرستانها گزارش روشنی ندارم. در تهران، در حسینیه ها، مساجد، خیابانها و کوچه ها مردم سفره افطار پهن کردند و به رهگذران افطاری دادند. مردم می نشستند که انسان با دیدن این تصاویر تحت تاثیر این همه علاقه و ارادت به معنویت قرار می گیرد.

مقام معظم رهبری با انتقاد از افطاری دادن های مسرفانه و مطرفانه تصریح کردند: افطاریهای پرخرج آن هم نه به افراد مستحق افطار گاهی از سوی برخی دستگاههای مسئول نظام داده می شد که هیچ وجهی ندارد. در هتل ها جمعیتی را جمع می کنند کسانی که هیچ نیازی به این افطاریها ندارند. کار مردم در مقابل کار این افراد است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: عده ای نیز راه افتاده بودند و اسم خود را گذاشته بودند کوچه گردانهای عاشق که یک اسم حقیقی است و افطاری به در خانه های مردم می بردند در این موضوع هم نمونه های  متعدد به ما گزارش کرده بودند. اینها کارهای ارزشمندی است.

ایشان ادامه دادند: علاوه بر این جلسات مناجات بخصوص در شب های احیا حتی بر سر مزار شهدا، مردم جمع می شدند و دلها را به خدا متوجه می کردند که اینها هم وسیله جلب رحمت خداوند است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: اعتکاف دهه آخر ماه رمضان هم تدریجا به یک سنتی تبدیل شده است که رو به رشد است انشاالله این هم مبارک است.

ایشان افزودند: اطلاع پیدا کردم برخی پزشکان محترم در شب ها و روزهای ماه رمضان طبابت های صلواتی می کردند بدین معنا است که این آثار و گذشت در میان همه طبقات مردم ادامه دارد. این چنین ماه رمضانی موجب جلب رحمت الهی است.

مقام معظم رهبری اضافه کردند: امروز هم روز عید فطر و روز پیامبر اکرم(ص) است.

http://media.mehrnews.com/d/2016/06/26/4/2119948.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×