» عمومی » ورزشی » بی‌سامانی در پرتغییرترین فدراسیون ایران
ورزشی

بی‌سامانی در پرتغییرترین فدراسیون ایران

تیر 13, 1395 0011

کاراته ایران درحالی روز به روز به رقابتهای مهم پیش رو نزدیک می‌شود که تکلیف مدیریت این فدراسیون مشخص نشده و مسئولان ورزش در سایه نگرانی اهالی این رشته همچنان اصراری بر برگزاری مجمع ندارند.

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون کاراته ۲۷ اسفندماه به پایان رسید و با وجود گذشت نزدیک به ۱۰۰ روز از این اتفاق وزارت ورزش تاکنون اقدامی برای برگزاری مجمع انتخاباتی نداشته و همین موضوع نگرانی اهالی این رشته را در پی داشته است.

اینکه کارهای فدراسیون طبق روال خود و به زعم برخی حتی بهتر از قبل پیگیری می شود شاید دلیل قانع کننده ای برای متولیان ورزش کشور باشد. ولی نمی توان نسبت به اوضاع کنونی این رشته نگران نبود.

رقابتهای قاره ای در رده های سنی، مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان و از همه مهمتر در پیش بودن رقابتهای قهرمانی جهان دلایل خوبی برای نگرانی اهالی رشته پرمدال کاراته است، رشته ای که در چند دوره بازیهای آسیایی به خوبی موفق شده حقانیت خود را ثابت کند و گویا این مسائل دلیلی بر توجه مسئولان فدراسیون نیست و نخواهد بود.

فدراسیون کاراته در شرایط فعلی با رئیس، نائب رئیس و دبیری اداره می شود که همگی سرپرست هستند و حکم قطعی ندارند. در این بین سرپرست نائب رئیس بانوان که مدتهاست با وجود بازنشسته بودن هنوز در محل کار خود حضور دارد و سرپرست فدراسیون هم که با وجود مشغله فراوان کمتر زمانی برای امور کاراته زمان در اختیار دارد.

بلاتکلیفی کاراته این روزها دامن تیم منتخب دانشجویان را نیز گرفته و اعزام این تیم به مسابقات جهانی در هاله ای از ابهام قرار دارد. کادر فنی تیم های رده سنی پایه نیز برای حضور در رقابتهای قاره‌ای نیز مشخص نشده است.

خبرگزاری مهر در چند مورد هشدارهای لازم را به مسئولان دستگاه ورزش کشور در مورد آینده کاراته کشور داده است. اینکه چرا تائید صلاحیت نمایندگان مجلس با آن تعداد کاندیدا به سرعت انجام می شود و وزارت ورزش هنوز با وجود گذشت بیش از سه ماه نتوانسته نتیجه تایید صلاحیت ۲۷ نفر ار اعلام کند جای سئوال دارد.

شاید بخشی از این تعلل را بتوان در داخل مجموعه کاراته جستجو کرد. اینکه در طول نزدیک به ۱۰ سال گذشته فدراسیون کاراته بیشترین تغییر را در راس مدیریت خود تجربه کرده که در میان تمام فدراسیون‌ها بی‌سابقه بوده دلیل محکمه پسندی است برای تعلل در برگزاری مجمع خواهد بود. اهالی مجمع به انتخاب خود در طول سالهای قبل پایبند نبوده و نفرات انتخاب شده در برخی موارد اشتباهات فاحشی داشته اند که ناامیدی در بین اهالی این رشته را در پی داشته است.

کاراته بعد از سالها تجربه مدیریتی باید به این بلوغ فکری رسیده باشد که مدیری توانا از جنس کاراته را برای ادامه کار انتخاب کرده و با حمایت از او برای کسب موفقیت‌های بیشتر یکدل و یکصدا تلاش کنند. در بین نفراتی که برای رقابت انتخاباتی ثبت نام کرده اند، هستند مردانی که می توانند کاراته را با توانایی بالای خود به سر منزل مقصود برسانند و اعضای مجمع می بایست بدور از هرگونه حاشیه پردازی و تنها بر اساس کارنامه و برنامه کاندیداها رئیس آینده فدراسیون انتخاب کنند.

وزارت ورزش در حالی عجله ای برای برگزاری مجمع فدراسیون کاراته ندارد که تاریخ ۶ مردادماه برای برگزاری مجمع فدراسیون اسکی تعیین شده است. مجمعی که ثبت نام از نامزدهای آن نزدیک به ۴۰ روز بعد از کاراته انجام شد، تعداد نامزدها کمتر از مجمع کاراته است و سرپرست آن نیز که نامش در بین نامزدها وجود دارد برخلاف قانون استعفا نداده است!

برخورد متفاوت متولیان ورزش کشور با رشته های مختلف ورزشی حکایت «یک بام و دو هوا» را در ورزش کشور تداعی می‌کند و امیدواریم کاراته اسیر اختلاف نظرهای موجود بین گودرزی و سجادی در وزارت ورزش نشده و با برگزاری انتخابات هر چه زود رئیس آینده خود را شناخته و برای رسیدن به روزهای بهتر خود با برنامه و انسجام بهتر کارها را پیش ببرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×