» عمومی » ورزشی » شهرآورد اصفهان، شهرآورد مرگ و زندگی
ورزشی

شهرآورد اصفهان، شهرآورد مرگ و زندگی

بهمن 16, 1392 0046

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا ، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام ۳ دیدار آغاز می‌شود و یکشنبه آینده با برگزاری سایر دیدارها به پایان می‌رسد.
بدون شک در این هفته شهرآورد حساس اصفهان که برای هر دو تیم در جدول رده بندی مهم است جذابیت خاصی خواهد داشت.
سپاهان- ذوب آهن/ یکی برای قهرمانی، یکی برای بقا
حساسترین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر بین سپاهان و ذوب آهن، روز جمعه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.
این دیدار آخرین امید سپاهان برای زنده نگه داشتن شانس‌هایش برای قهرمانی به شمار می‌رود همچنین در سوی دیگر ذوب آهن که چند هفته است فقط مساوی می‌کند وضعیتش در انتهای جدول خطرناك شده است و آنها بدجور به دنبال فرار از قعر جدول هستند.
سپاهان که در این دیدار به رغم اینکه در ورزشگاه خانگی حریف بازی می‌کند، میزبان است در حالی پای به شهرآورد اصفهان می‌گذارد که هفته گذشته شکست تلخی را برابر پرسپولیس متحمل شد، شکستی که احتمالاً اثراتش در ذهن بازیکنان این تیم وجود دارد.
در حال حاضر سپاهان با ۴۳ امتیاز در رده پنجم جای دارد و در فاصله ۵ هفته به پایان رقابت‌ها با صدر جدول ۴ امتیاز فاصله دارد.
زردپوشان اصفهانی در این دیدار مهدی شریفی را که در بازی قبلی برابر پرسپولیس اخراج شد در اختيار ندارند هرچند آنها تلاش زیادی برای پاک کردن کارت قرمز او داشتند. البته سپاهانی‌ها امیدوارند تا با بازگشت نویدکیا روند رو به رشد خود را از سر بگیرند و در این ۵ بازی باقیمانده از لیگ با کسب بهترین نتایج قهرمانی را نصیب خود کنند.
در سوی دیگر ذوب آهن قرار دارد که در ۳ بازی گذشته خود در لیگ برتر مساوی کرده است و با این امتیاز از دست دادن‌ها دوباره به جمع تیم‌های مدعی سقوط نزدیک شده است. آنها فعلاً با ۲۳ امتیاز در رده سيزدهم هستند و هرچند با فجرسپاسی رده پانزدهمی ۳ امتیاز اختلاف دارند اما آنها فاصله ای با راه آهن سورینت که در رده چهاردهم قرار دارد ندارند و برای فرار از دیدار پلی آف مجدد باید سعی کنند جای خود را با راه آهن عوض نکنند.
ذوب آهن هفته گذشته در حالی برابر گسترش فولاد تن به تساوی بدون گل داد که در دقیقه ۷۶ صلصالی پنالتی با ارزشی را از دست داد.
نکته جالب اینکه این ششمین شهرآورد پیاپی است که زلاتکو کرانچار روی نیکت سپاهان می‌نشیند و مثل دفعات پیش یک مربی متفاوت را روی نیمکت ذوب آهن می‌بیند!
در هر صورت این دیدار که به گواه فوتبال دوستان اصفهانی بسیار بد موقع برگزار می‌شود و بهتر بود این دو تیم در هفته ای دیگر به مصاف هم بروند تا یکی از آنها قربانی نشود.
باید دید سپاهان توانسته است از فشار شکست برابر رقیب سنتی خارج شود یا خیر، همچنین ذوب آهن نیز که در چند هفته گذشته مساوی کرده است انگیزه‌های خاص خود را برای پیروزی دارد.
ترکیب احتمالی:
سپاهان:
 رحمان احمدی، شجاع خلیل زاده، هادی عقیلی، علی حمودی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، حسین پاپی، محرم نویدکیا، جواهیر سوکای و محمد غلامی
ذوب آهن: 
میلان میاتوویچ، محمدرضا خانزاده، محمد صلصالی، کارلوس سانتوس، محسن ایران نژاد، اکبر ایماني، سینا عشوری، قاسم حدادی فر، مرتضی تبریزی، میلاد غریبی و محسن بیاتی نیا
برنامه هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:
جمعه ۱۸ بهمن

داماش-راه آهن سورینت –ورزشگاه عضدی رشت-ساعت۱۵:۰۰
صبای قم-استقلال خوزستان-یادگار امام قم- ساعت۱۵:۰۰
سپاهان-ذوب آهن –ذوب آهن فولادشهر- ساعت۱۵:۰۰
یکشنبه ۲۰ بهمن

فجر شهید سپاسی-پرسپولیس -حافظیه شیراز-ساعت۱۴:۳۰
گسترش فولاد-مس کرمان –ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز- ساعت۱۴:۳۰
نفت تهران-تراکتورسازی تبریز-ورزشگاه تختی تهران- ساعت۱۵:۰۰
فولاد خوزستان-ملوان-ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت۱۵:۰۰
استقلال تهران-سایپا-ورزشگاه آزادی تهران ساعت ۱۷

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×