» عمومی » فرهنگی ادبی » مهمان‌نوازی به سبک جشنواره بین‌المللی فجر!
فرهنگی ادبی

مهمان‌نوازی به سبک جشنواره بین‌المللی فجر!

بهمن 15, 1392 1013

در چهارمین روز جشنواره‌ی فیلم فجر که عنوان بین‌المللی به راستی بر تارک آن می‌درخشد، یک درک واقعی ایجاد شد از این پرسش که چرا ما ایرانی‌ها، معروف هستیم به آدم‌های خوش‌استقبال و بدبدرقه!؟

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا، اگر جشنواره فیلم فجر را به جوانی تشبیه کنیم که 32 سال از عمرش می‌گذرد، طبیعتا یکی از مهمترین آموخته‌های زندگی او، حفظ حرمت مهمان است؛ بویژه وقتی مهمان از کشوری غریب با زبانی ناآشنا باشد…

 

تماشای تصویر خودروهای لوکس تشریفاتی که در جشنواره‌های جهانی مهمانان را به فرش قرمز می‌برند، آرزویی دست نیافتنی برای جشنواره فجر بوده؛ بویژه وقتی می‌شنویم مسئولان جشنواره برلین از روی مسئولیت‌پذیری و جهت احترام به مهمانان خود، برای جابه‌جایی آن‌ها با کمپانی BMW قرارداد منعقد می‌کند.

 

اما اینجا در کاخ جشنواره، مقامات جشنواره فجر به‌خاطر مشغولیت زیاد! مهمانان خارجی را فراموش می‌کنند؛ همان‌هایی که با ترفندهای مختلف پایشان به جشنواره کشیده شده، حالا در پایین برج میلاد باید مدت‌ها منتظر تاکسی باشند و با زبان بی‌زبانی، به مسئول آژانس بفهمانند که می‌خواهند از مکان‌های دیدنی تهران دیدن کنند.

 

 

چهره برافروخته «دبورا یانگ» – منتقد معروف هالیوود ریپورتر – در کیوسک آژانس برج میلاد که قصد داشت به هتل محل اقامتش برود، لحظه‌های پراسترس «ویرا لانگرووا» – از مقامات جشنواره کارلووی واری – که در ششمین سفرش به تهران سعی می‌کرد چند ساعت باقیمانده تا مراسم اختتامیه بین‌الملل را در یکی از موزه‌های تهران بگذراند، پس از نیم ساعت تحمل سرمای افزون محوطه برج میلاد، به لحظه‌ای ختم شد که خودروی تاکسی پراید رنگ رو رفته‌ای، چهار مهمان خارجی سرشناس جشنواره فجر را به زور در خود جای می‌دهد و همزمان، هریک را به اجبار به مسیری می‌برد!

 

شاید فشرده نشستن در پراید محصول داخل، لذتی منحصر به‌فرد و کمیاب دارد که حتی BMWهای جشنواره برلین هم به دست نمی‌دهند. مخصوصا که به‌عنوان مهمان خارجی جشنواره، مجبور باشید کرایه‌ی آن‌را هم خودتان پرداخت کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×