» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: بهترین روش برای مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر، آموزش بهتر زیستن، باهم زیستن و شاد زیستن است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: بهترین روش برای مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر، آموزش بهتر زیستن، باهم زیستن و شاد زیستن است

تیر 3, 1395 0012

علی اصغر ذاکری در همایش مبارزه با مواد مخدر که با حضور مسئولین شهرستان وخانواده معزز شهدای مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات شهرداری مبارکه برگزار گردید ضمن تبریک هفته قوه قضائیه ،یاد وخاطره ۴۰۰۰هزار شهید و۱۲۰۰۰جانباز مبارزه با مواد مخدر در کشور  و۷ شهید شهرستان را گرامی داشت وهفته جهانی مبارزه با مواد مخدر را تبریک گفت وافزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر فرمودند: امروز اگر مسئولین نظام جمهوری اسلامی با مواد مخدر به سختی مبارزه میکنند، این یک جهاد بزرگ ، یک حرکت بسیار عمیق در را پیشرفت ملت ایران است.

ذاکری بابیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی مبارزه جدی با پدیده شوم ومنکر هزاره سوم شروع شده اذعان داشت آمار شهدا وجانبازان بیانگر این واقعیت است .

وی با بیان اینکه در بحث مواد مخدر ارائه آمار از دو منظر مثبت ومنفی قابل بررسی است افزود:از نگاه منفی استفاده ابزاری برای رسانه های بیگانه در جهت تضعیف نظام واز نگاه مثبت آن سیاست فعلی دولت تدبیر وامید است که سعی کرده مردم از وضعیت جامعه آگاه شوند.

فرماندار مبارکه به سه آسیب اجتماعی طلاق،مواد مخدر وحاشیه نشینی که رهبر معظم انقلاب بارها به پرداخته اشاره کرده  وگفت:این سه آسیب با کلیه پیشنهادات ونظرات در سه قوه جمع بندی شده وزیر نظر کارگروه اجتماعی در حال اجراست.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر وامیدبعد از ۳۵ سال از عمر نظام، سیاست مثبت اندیشی به موضوع مواد مخدر بوده تصریح کرد برای مقابله جدی با آن جهاد همگانی که همه مردم کشور در آن دخیل باشند لازم است .

ذاکری اضافه کرد: رئیس جمهور در مورد مواد مخدرفرمودند: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و همچنین ارایه راهکارهای کارساز در پیکار بی‌امان و همه‌جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است و هدف دولت نیز اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است چرا که جامعه باید از آسیب ها مطلع وبا آن مبارزه نماید.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد مخدر وروانگردها به یک باورغلط در فکر دانش آموزان تبدیل شده تصریح کرد:این هنجار اجتماعی باعث شده که دانش آموزان در شب امتحان از روانگردها ومواد مخدر استفاده کند که آگاه نمودن خانواده ها  در این خصوص امری ضروری است و والدین ومدیران آموزش وپرورش باید توجه جدی به این امر داشته وسعی کنند باور ونگرش صحیح را به دانش آموزان بیاموزند.

ذاکری با بیان اینکه در اغلب مواد فرار از مشکلات باعث گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر می شود بهترین روش برای مبارزه وپیشگیری از آن را آموزش بهتر زیستن،باهم زیستن وشاد زیستن بیان کرد.

وی تنها راه مقابله با حوزه آسیبهای اجتماعی را رویکرد علمی ودانش بنیان ومشاوره،توجه به دغدغه های جوانان،سرعت عمل در اجرا وتقویت مشارکت های مردمی بیان کرد وگفت:انتظار داریم اولیا،مدیران ،اساتید وائمه جمعه وجماعات برای آگاه سازی مردم با رویکرد مثبت مبارزه با مواد مخدر تلاش وزیرساختهای لازم را فراهم نمایند.

در ادامه نیز سروان طاهری زاده کارشناس ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطالبی پیرامون معضلات مواد مخدر بیان وراهکارهای مقابله با آن را بیان مودند.

در پایان نیز توسط فرماندار واعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از ۷ خانواده شهید راه مبارزه با مواد مخدر درشهرستان تجلیل شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×