» اخبار ایران و جهان » ظریف: راه‌های مخالفت مسالمت‌آمیز برای مردم بحرین بسته شده است
اخبار ایران و جهان

ظریف: راه‌های مخالفت مسالمت‌آمیز برای مردم بحرین بسته شده است

تیر 4, 1395 1011

وزیر خارجه با بیان اینکه وضعیت بحرین بسیار تأسف بار است، گفت: بخاطر فشارهای خارجی که از زمان تهاجم عربستان به بحرین وارد شده، راه‌های مخالفت مسالمت‌آمیز برای مردم این کشور بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نشست خبری مشترک با «برت کُندرز»، وزیر  امور خارجه هلند در لاهه سخن می‌گفت، افزود: تهران معتقد است که جامعه بین المللی باید توجه بیشتری به اوضاع بحرین داشته باشد.

ظریف گفت: وضعیت بحرین بسیار تأسف بار است و به نظر می رسد به خاطر فشارهای خارجی که از زمان تهاجم عربستان سعودی به این کشور وارد شده، راه‌های مخالفت مسالمت‌آمیز برای مردم بحرین بسته شده و ما بر این باور هستیم که این وضعیتی بسیار خطرناک است و مستلزم توجه بیشتر جامعه بین المللی است.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص همه پرسی انگلیس نیز گفت: تصمیم در مورد ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا به مردم خود این کشور بستگی دارد و دیگران نباید در مورد آن تصمیم بگیرند.

برت کُندرز نیز در این نشست ضمن اشاره به اهمیت توافق هسته ای ایران گفت: من فکر می کنم این توافق برای دیپلماسی بین المللی، معیاری مهم است و البته همان طور که پیشتر گفته ایم، اهمیت آن در اجرای این توافق از هر دو طرف است و ما در این زمینه همنظر هستیم.

وزیر امور خارجه هلند همچنین افزود: در بسیاری از حوزه‌های همکاری دیگر، مانند حوزه  اقتصادی، نیز ما پیشرفت های خوبی داشته ایم و البته ما در مورد مسائلی که گاهی حساس تر هستند نیز به بحث و گفتگو پرداخته ایم، مسائلی که آقای ظریف در چارچوب حقوق بشر در مورد آنها صحبت کرده است. آنچه که ما می خواهیم، ادامه گفتگوی جدی است و این موضوع قابل تقدیر است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/23/4/1948178.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×