» اخبار ایران و جهان » دیدار معاون بعثه مقام معظم رهبری با رئیس سازمان دیانت ترکیه
اخبار ایران و جهان

دیدار معاون بعثه مقام معظم رهبری با رئیس سازمان دیانت ترکیه

تیر 2, 1395 0011

«محمدرضا باقری» در دیدار با «محمد گورمز» اقدامات سعودی را «سد عن سبیل الله» خوانده که موجب خرسندی دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدرضا باقری» معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری ،با «محمد گورمز» رئیس سازمان دیانت ترکیه ، دیدار و ضمن ارائه پیام آقای قاضی عسکر رئیس بعثه مقام معظم رهبری ، جزئیات  کارشکنی های عربستان برای ایجاد ممانعت و جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج تمتع را تشریح نمود. این دومین دیدار باقری با گورمز در سه ماه اخیر در خصوص همکاریهای دوجانبه و موضوع تنویر اذهان عمومی ترکیه از کارشکنی های عربستان در جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج است.

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری پیش از  این دیدار گفت: به ترکیه آمده ام تا پیام کتبی آقای قاضی عسکر رئیس بعثه مقام معظم رهبری را ارائه و ریاست اداره دیانت ترکیه را در جریان آنچه بین ایران و عربستان اتفاق افتاده قرار دهد و همین طور افکار عمومی و مردم مسلمان ترکیه را از رفتارهای مغرضانه ریاض مطلع سازم.

وی تاکید کرد مسئولین بعثه حج مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران طی ماه های گذشته پیگیری های فشرده برای اعزام حجاج ایرانی به منظور حضور زائران ایرانی در فریضه حج تمتع را از طریق مقامات سعودی و وزیر حج عربستان دنبال کرده اند که پس از پنج ماه تاخیرو کارشکنی سعودی ها ، نتیجه حاصل نگردید.

وی تاکید کرد: مسئولیت ناپذیری ، کارشکنی، عدم پاسخگویی و رفتار و عملکرد غیر سازنده مقامات سعودی، در جهت مانع تراشی و جلوگیری از عزیمت حجاج ایرانی به حج تمتع واجب، سد عن سبیل الله است و این عملکرد موجب خرسندی دشمنان اسلام شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2014/11/01/4/691445.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×