» اخبار ایران و جهان » شکست کره شمالی در پرتاب دو موشک بالستیک
اخبار ایران و جهان

شکست کره شمالی در پرتاب دو موشک بالستیک

تیر 2, 1395 009

رسانه ها از آزمایش ناموفق کره شمالی در پرتاب دو موشک بالستیک خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، این برای چندمین بار متوالی است که ازمایش های موشکی کره شمالی با شکست همراه می شوند.

ژاپن، آمریکا و کره جنوبی می گویند که چهار مورد از پرتاب های موشکی کره شمالی پیشتر ناموفق بوده و بعد از پرتاب پنجم این موشک که اوایل صبح امروز (به وقت محلی) صورت گرفت، پرتاب ششم نیز موفقیت آمیز نبود و موشک شلیک شده پس از طی مسافت فقط ۴۰۰ کیلومتر سقوط کرده است. پرتاب ششم بر اساس گزارش منابع نظامی کره جنوبی، ساعتی پس از آزمایش پنجم صورت گرفته است.

ستاد کل ارتش کره جنوبی در بیانیه امروز چهارشنبه خود آورده، موشک پنجم اوایل صبح امروز از منطقه «وون سان» در سواحل شرقی پرتاب شده که ناموفق بوده است. ساعتی بعد موشک ششم بالستیک نیز پرتاب شده و فقط توانسته ۴۰۰ کیلومتر در آسمان به پرواز در آید که این هم ناکامی دیگری برای این کشور رقم زده است.

«ژاپن تودی» گزارش کرده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ظاهرا در راستای تقویت برنامه های موشکی بالستیک و تسلیحات هسته ای از دانشمندان و نظامیان کشورش خواسته است تا این پرتاب ها را ادامه دهند.

منابع نظامی کره جنوبی دیروز سه شنبه از آزمایش قریب الوقوع موشکی کره شمالی خبر داده بودند و این موضوع باعث شد تا ژاپن هم به نیروهای نظامی خود آماده باش کامل دهد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/05/09/4/2071813.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×