» عمومی » ورزشی » تمام آنچه در نشست ستاد بازی های المپیک و پارالمپیک گذشت
ورزشی

تمام آنچه در نشست ستاد بازی های المپیک و پارالمپیک گذشت

تیر 1, 1395 1010

نشست ستاد بازی های المپیک و پارالمپیک به منظور بررسی آخرین وضعیت ورزش ایران در رشته های مختلف برای حضور در دوره جدید بازی های المپیک و پارالمپیک در ریودوژانیرو برزیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک پیک عصر روز گذشته در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، معاونان وزارت ورزش، دیگر مسئولان کمیته و روسای فدراسیون های ورزشی برگزار شد.

در آغاز این نشست اصغر رحیمی به عنوان سرپرست کاروان ورزشی ایران گزارش خود را از آخرین وضعیت این کاروان ارائه و تاکید کرد: تا به امروز ۶۰ سهمیه ایران برای حضور در المپیک ریو قطعی شده و همچنان این امیدواری وجود دارد که تا ۲۰ تیر ماه در چند رشته صاحب دو، سه سهمیه جدید شویم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تمام اقدامات لازم به لحاظ تهیه بلیت، اعزام و اسکان اعضای کاروان ایران انجام شده، خاطرنشان کرد: البسه ویژه کاروان نیز برای حضور در مراسم رژه و رقابت های مختلف تهیه شده است که تا ۲۰ تیر ماه تحویل آنها خواهد شد.

در ادامه محمود خسروی وفا به عنوان رئیس کمیته ملی پارالمپیک آخرین وضعیت کاروان اعزامی این کمیته به بازی های پارالمپیک ریو را تشریح کرد. در این بخش، تا به امروز ۸۹ سهمیه برای ورزش جانبازان و معلولان به دست آمده است ضمن اینکه برای رشته تنیس با ویلچر درخواست سهمیه اعطایی شده است و در دو و میدانی نیز تکمیل ظرفیت صورت خواهد گرفت.

در بخشی از نشست اعضای ستاد بازی های آسیایی و المپیک، رئیس فدراسیون دو و میدانی برنامه های این فدراسیون برای دو و میدانی کاران المپیک را تشریح کرد. بنا به اعلام وی، دو و میدانی کاران المپیکی تا پیش از اعزام به ریو در اردوهای متعدد داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد حتی اردوی برون مرزی برخی از آنها تا ۵،۶ روز پیش از اعزام به ریو ادامه خواهد داشت.

این در حالی بود که فولادگر رئیس کمیته تکواندو تاکید کرد: حضور در مسابقات یونان آخرین اعزام برون مرزی تکواندوکاران المپیکی پیش از اعزام به ریو بود. آنها تا زمان آغاز بازی های المپیک به صورت داخلی پیگیر تمرینات شان خواهند بود.

همچنین قرار بود در نشست روز گذشته ستاد بازی های آسیایی و المپیک، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال گزارشی از وضعیت تیم ملی این رشته که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک شده است ارائه کند اما غیبت وی منجر به لغو این بخش از برنامه شد.

به گزارش مهر، مناف هاشمی معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش در نشست ستاد بازی های آسیایی و المپیک از تخصیص بودجه  به این وزارتخانه خبر داد و گفت: طی روزهای آینده بودجه ای به دستمان می رسد که بر اساس آن تزریق خوبی به فدراسیون های المپیکی خواهیم داشت همچنین اعلام شد کمیته ملی المپیک هم ظرف چند روز آینده بخشی از بودجه خود را دریافت می کند.

در این نشست همچنین در مورد مجموع پاداش های نقدی و غیرنقدی که تا به امروز توسط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای مدال آوران ریو در نظر گرفته شده است صحبت شد و قرار بر این شد در صورت نتیجه گیری خوب در میادین ریو مراسم استقبال ویژه ای از کاروان ایران در نظر گرفته شود.

http://media.mehrnews.com/d/2016/06/18/4/2110814.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×