» اخبار ایران و جهان » گلایه‌های رهبری نشان داد بایدجدیت بیشتری درباره رشد علمی بخرج داد
اخبار ایران و جهان

گلایه‌های رهبری نشان داد بایدجدیت بیشتری درباره رشد علمی بخرج داد

خرداد 31, 1395 0010

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره تکرار گلایه‌های رهبر انقلاب از کاهش شتاب رشد علمی، گفت: این گلایه نشان می‌دهد که باید جدیت بیشتری در این زمینه (رشد علمی) به خرج داده شود.

محمدرضا عارف در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تکرار گلایه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به کاهش شتاب رشد علمی کشور و نیز درباره راههای جبران این نقص، اظهار داشت: اگر سیاست‌های کلی نظام علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و مورد تأیید ایشان است، به درستی و دقیق اجرا شود، منویات و نظرات حضرت آقا تحقق می‌یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث تکرار سالانه این دغدغه رهبر انقلاب در دو سال اخیر شده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که مهمترین مسئله کشور در حال حاضر، علم و فناوری است و به همین دلیل، همواره این مسئله مورد تاکید ایشان قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این گلایه نشان می‌دهد که باید جدیت بیشتری در این زمینه (رشد علمی) به خرج داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب دو روز پیش در دیدار اساتید دانشگاههای سراسر کشور، در خصوص «پیشرفت علمی»، بر لزوم افزایش سرعت رشد علمی تأکید کردند و گفتند: من چندی پیش نیز درخصوص کاهش سرعت رشد علمی تذکر دادم، زیرا سرعت کم شده است و برای جبران فاصله‌ عقب‌ماندگی علمی چاره‌ای جز افزایش سرعت رشد علمی وجود ندارد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/06/01/4/2095146.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×