» اخبار ایران و جهان » رئیس سیا: داعش در حال جذب نیروی جدید است
اخبار ایران و جهان

رئیس سیا: داعش در حال جذب نیروی جدید است

خرداد 28, 1395 008

 رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت: داعش به رغم شکست های نظامی در ماه های اخیر همچنان قادر است بگونه خطرناک با بکار گرفتن شبکه گسترده ای از عناصر خود درکشور های غربی به اقدامات تروریستی خود ادامه دهد.
«جان برنن» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» روز پنجشنبه در کنگره این کشور گفت: متاسفانه به رغم پیشرفت های ما در جبهه ها و در عرصه های مالی، علیه داعش قادر به کاهش توانمندی های تروریستی این گروه و در دسترسی های جهانی آن نبوده ایم.
وی با اشاره به این که داعش درحال حاضر به منابع مالی مختصری دسترسی دارد، گفت که برای تضعیف توانایی های تروریستی داعش در زمینه های مالی، عملیاتی و مواضع استقراری این گروهک به ضربات سنگین تری نیاز خواهد بود.
رئیس سازمان سیا پیش بینی کرد، درحالی که فشارها علیه داعش افزایش می یابد این گروه نیز اقدامات تروریستی خود را شدت خواهد بخشید تا از این طریق سیطره خود را در عرصه تروریسم حفظ کند.
برنن اضافه کرد، بنا بر اطلاعات موجود داعش هم اکنون سرگرم استخدام و آموزش نیروهای تازه ای برای انجام عملیات تروریستی است و به کادر وسیعی از جنگجویان غربی دسترسی دارد که می تواند بالقوه بعنوان عوامل آن ها در کشور های غربی وارد عمل شود.
وی اذعان کرد، دستگاه های امنیتی آمریکا با چالش های استثنائی و بی سابقه ای در مقابله با این گروه روبه رو هستند.
وی افزود، این گروه برای اجرای مقاصد خود از آزادی هایی که به گفته او آمریکا «برای بدست آوردن آن ها به شدت مبارزه کرده» سوء استفاده می کند.
این مقام امنیتی آمریکا موثرترین راه نابودی این گروه را از میان بردن مناطق امنی که با استفاده از آن ها می توانند نیروهای خود را آموزش دهند ذکر کرد و افزود که داعش هنوز قادر است با استفاده از مناطق تحت تصرف خود علاوه بر دادن آموزش به نیروهای تازه درآمدهای لازم را برای ادامه عملیات خود تامین کند.
برنن شاخه مستقر داعش در کشور لیبی را پیشرفته ترین و خطرناک ترین شاخه های این گروه خواند و با اشاره به خطراتی که کشورهای اروپایی با توجه به همجواری با لیبی با آن روبه رو هستند گفت، بنا بر ارزیابی های این سازمان داعش هم اکنون در حال گسترش نفوذ خود در آفریقا و طرح عملیات تروریستی در این منطقه و بسیاری از کشور های اروپایی است.
رئیس سازمان سیا شمار نیروهای داعش را به مراتب بیشتر از تعداد نیروهای القاعده در اوج نیرومندی این گروه دانست و افزود، این گروه درحال حاضر بین 5 تا 8 هزار نیروی فعال در لیبی، 7 هزار نفر در نیجریه و شمار زیادی نیروی فعال در کشورهای مصر، افغانستان و پاکستان دارد.
http://media.mehrnews.com/d/2016/06/08/3/2101617.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×