» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مردم مبارکه: محیط زیست اصفهان حامی صنایع آلاینده شده است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

نماینده مردم مبارکه: محیط زیست اصفهان حامی صنایع آلاینده شده است

بهمن 14, 1392 0010

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت آلایندگی در شهرستان مبارکه اظهار کرد: مدتی پیش کارگروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان مبارکه حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد آلاینده‌های جوی این شهرستان بودند.

وی با بیان اینکه گزارش این کارگروه به کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه شد، اضافه کرد: این گزارش حاکی از آلاینده بودن فولاد مبارکه، سیمان سپاهان و تعدادی از واحد‌های صنعتی دیگر این شهرستان بوده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود آلاینده بودن صنایعی مانند فولاد مبارکه و محیط زیست، اما مسئولان حفاظت محیط زیست استان از این صنایع حمایت کردند، تصریح کرد: وضعیت آلاینده بودن این واحد‌های صنعتی نباید منجر به ایجاد مخاطراتی برای مردم شود.

وی گفت: در حال حاضر مقرر شده است که طی روز‌های آتی جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار اصفهان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در راستای تعیین وضعیت آلایندگی شهرستان مبارکه و آلاینده بودن یا نبودن واحد‌های صنعتی این شهرستان تشکیل شود.

ایرانپور تاکید کرد: در حال حاضر محیط زیست استان اصفهان به جای حمایت از سلامت مردم از صنایع آلاینده مانند فولاد مبارکه و سیمان سپاهان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نظر مسئولان امر در ارتباط با آلاینده بودن یا نبودن واحد‌های صنعتی این شهرستان را ملاک قرار می‌دهیم و اگر آلاینده بودن صنایع این شهرستان به اثبات برسد، محیط زیست استان نیز باید این موضوع را بپذیرد، افزود: در صورت تحقق این موضوع محیط زیست باید این صنایع را در فهرست صنایع آلاینده قرار بدهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×