» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » شهردار مباركه : آمادگي كامل مراكز فرهنگي شهرداري در راستاي ارتقاء سطح مهارتي شهروندان
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مباركه : آمادگي كامل مراكز فرهنگي شهرداري در راستاي ارتقاء سطح مهارتي شهروندان

خرداد 23, 1395 0010

در راستاي دستيابي به اهداف كلان مديريت شهري، و با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقاي توانمندي سرمايه هاي انساني در شهر از طريق آموزش هاي مهارتي و كارآفريني و همچنين كمك به ارتقاء شاخص هاي كيفيت زندگي از طريق آموزش هاي تخصصي و مهارتي اين تفاهم نامه همكاري بين اداره آموزش فني و حرفه اي شهرستان و شهرداري مباركه منعقد شد.

محمد شرفا در آيين انعقاد تفاهم نامه همكاري با مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان مباركه گفت: امروزه آموزش هاي شهروندي امري بسيار مهم در بحث مديريت شهري است و مجموعه شهرداري مباركه بر اين باور است كه اصلاح روشها و امور بدون امر آموزش و توانمندسازي شهروندان امكان پذير نيست.
وي با بيان اينكه توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در راستاي توسعه كشور و رسيدن به خودكفايي است، اظهار كرد: امروز مشكل ما رفع نيازهاي اشتغال در جامعه از طريق تربيت نيروهاي تكنيكي، فني ، مهارتي و كارآفرين است.
شهردار مباركه گفت: مراكز فرهنگي شهرداري بايد در امر آموزش براساس استانداردهاي آموزشي فني و حرفه اي انجام فعاليت نموده تا فراگيران پس از طي دوره و برگزاري آزمون ، مدرك مهارت از آموزش فني و حرفه اي دريافت نمايند تا از تسهيلات كارآفريني و مشاغل خانگي نيز استفاده نمايند.
شرفا گفت : شهرداري مباركه آمادگي كامل دارد در بحث آموزشهاي كارآفريني با اداره فني و حرفه اي شهرستان همكاري لازم را داشته باشد و طرحهاي خوبي را به اجرا درآورد.
وي اهداف عمده امضاي اين تفاهم نامه را گسترش دانش، مهارت و ارتقاي توانمندي سرمايه‌هاي انساني بر اساس نتايج نيازسنجي آموزشي در شهر از طريق آموزش‌هاي مهارتي، كمك به ارتقاء شاخص‌هاي كيفيت زندگي و كيفيت محيط‌ شهري به‌واسطه ايجاد و ارتقاء شايستگي ها و مهارت‌هاي شغلي و توانمندسازي و افزايش بهره‌وري در حوزه‌هاي فعاليت مديريت شهري از طريق آموزش‌هاي تخصصي و مهارتي اعلام كرد.
شرفا اظهار داشت: ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي موجود در مراكز فرهنگي شهرداري مباركه و اداره آموزش فني و حرفه اي مي‌توانند به عنوان مكمل در كنار يكديگر بوده و بصورت هدفمند همديگر را كمك و حمايت كنند.
شهردار مباركه به ارتقاء سطح شهروندي اشاره و گفت: هدف از اين تفاهم نامه و اجراي دوره هاي آموزش مهارتي در فرهنگ سراها و خانه هاي فرهنگ، گسترش توانمندي هاي فني ،حرفه اي و كارآفريني شهروندان است كه با همكاري طرفين اين موضوع اجرايي خواهد شد.
وي گفت : ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي براي خانواده ها در بالابردن توان مالي و كارآفريني زنان خانه دار نقش بسزايي داشته و سعي بر اين خواهيم داشت تا با ارائه آموزشهاي مهارتي به خانواده ها در توليد ثروت و درآمد كمك حال خانواده ها باشيم.
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان : قدمي نو در راستاي گسترش فرهنگ فراگيري آموزش هاي مهارتي و كارآفريني
اصغر ايرانپورگفت : براساس توافقات به عمل آمده با شهرداري مباركه و در راستاي ايجاد توانايي هاي لازم فني ، مهارتي و كارآفريني در علاقمندان براي راه اندازي اشتغال پايدار و كسب درآمد و در راستاي توسعه كارآفريني و اشتغالزايي ، دوره هاي آموزش فني و حرفه اي به شهروندان مباركه اي در مراكز فرهنگي  شهرداري مباركه ارائه مي شود.
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان مباركه، ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي را بر اساس نياز سنجي كارشناسان در رشته هاي مورد نياز شهر مباركه اعلام نمود و اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه في مابين اداره آموزش فني و حرفه اي و شهرداري مباركه، اعزام مربيان آموزشي ، سنجش و ارزشيابي ميزان مهارت كارآموزان و صدور گواهينامه هاي مهارت فني و حرفه اي از سوي اين اداره انجام خواهد شد .
ايرانپور با اشاره به شعار اين سازمان در خصوص «هر ايراني يك مهارت علمي» تصريح كرد: شهرداري مباركه با پتانسيل هاي بالاي مراكز فرهنگي خود مي تواند در بحث آموزشهاي شهروندي و توسعه آموزشهاي مهارتي و كنترل معضلات شهري برنامه ريزي كرده و با همكاري با ادارات و سازمانها، خدمات خوبي به شهروندان ارايه نمايد.
وي به اهميت همكاري مشترك بين اين اداره و شهرداري اشاره و گفت: در ساير كشورها شاهد اين موضوع هستيم كه شهرداري ها در راستاي گسترش آموزش هاي فني و توانمند نمودن شهروندان اقدامات و آموزش هايي ارائه مي دهند، تا فرهنگ فراگيري آموزش هاي مهارتي در جامعه نهادينه شود.
ايران پور گفت : اين تفاهم نامه با هدف توسعه و ارتقاء قابليت هاي شغلي و حرفه اي شهروندان، ايجاد فرصت هاي شغلي جديد، حمايت از اشتغال پايدار و آموزش و بروزرساني دانش مهارتي آنان تدوين شده است كه اميدواريم با تعامل صورت گرفته در راستاي تعالي بخشيدن به اهداف هر دو دستگاه گام هاي موثري برداريم.
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي مباركه در ادامه به موضوعات اين تفاهم نامه اشاره و بيان داشت: برگزاري دوره هاي مهارتي مورد نياز در مراكز فرهنگي شهرداري مباركه با رعايت استاندارد ها آموزشي فني و حرفه اي جهت دستيابي شهروندان به مهارت هاي فني و تخصصي مورد نياز بازار كار ،بررسي اثربخشي دوره هاي آموزشي، آسيب شناسي آموزش هاي مهارتي و ارائه راهكارهاي مشترك جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزي و افزايش اشتغال پايدار در جامعه هدف مي باشد.
وي با اشاره به اهميت آموزش هاي مهارتي در تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: شهرستان مباركه بعنوان قطب صنعتي و كشاورزي استان پتانسيل هاي زيادي براي توسعه و فرهنگ سازي اين آموزش ها دارد كه بايد از حمايت صنايع بزرگ منطقه استفاده كنيم .
رييس مركز آموزش فني و حرفه‌اي شهرستان با استقبال از انعقاد اين تفاهم نامه اظهار كرد: سازمان فني و حرفه‌اي كار تربيت نيروي ماهر،‌ متخصص ،كارآمد و كارآفرين را دنبال مي‌كند و براي ما بسيار ارزشمند است كه در حوزه مراكز فرهنگي شهرداري  مباركه نيز گوشه‌اي از تربيت اين نيروهاي خدوم را بر عهده بگيريم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×