» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه : مراکز آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز تحقق شعار سال ۹۵ می باشند
شهرستان مبارکه

فرماندار مبارکه : مراکز آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز تحقق شعار سال ۹۵ می باشند

خرداد 20, 1395 0034

علی اصغر ذاکری در این نشست با اشاره به شعار سال ۹۵ اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  افزود: یکی از اثرات و مزایای عملیاتی شدن این شعار رفع بیکاری و توسعه اشتغال و حذف رکود کاری می باشد که زمینه ساز تحقق این شعار و عملیاتی شدن آن تاحد زیادی مربوط به سازمان فنی و حرفه ای می باشد.

وی با بیان اینکه شالوده اقتصاد مقاومتی از فنی حرفه ای و آموزش مهارت ها به افراد شکل می گیرد ، افزود: افراد با مراجعه به سازمان و گذر از مراحل آموزش  مهارت، دریافت مدرک و ارائه تسهیلات از جانب دولت و تامین سرمایه می توانند در ایجاد اشتغال هرچند کوچک موفق شوند.

ذاکری با بیان اینکه تامین اعتبارات دولت در ایجاد اشتغال صرفا بر روی مدارک فنی و حرفه ای انجام می گردد افزود: کسانی که می خواهند از این تسهیلات بهره مند شوند بایستی دارای مدرک فنی و حرفه ای داشته باشند .

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به مصوبه هیئت دولت در اعطای تسهیلات ۷ درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله به کارگاههای زیر ۵۰نفر و بالای ۵۰ نفر تا سقف ۴ میلیارد تومان ، افزود : فرصت مناسبی است که صنایع و کارگاهها برای توسعه و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری از این تسهیلات بهره مند گردند.

وی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای می باشد ،خاطر نشان ساخت: متاسفانه باورغلطی در جامعه ایجاد شده است که جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهها صرفا بایستی در مشاغل اداری و دولتی فعالیت داشته باشند و متاسفانه این امر به اقتصاد جامعه صدمات زیادی وارد می کند چراکه جوانان باید با کسب مهارت و آموزش های لازم خودشان دست به اشتغال زایی و کار آفرینی بزنند و برای اقتصاد جامعه مفید واقع شوند.

فرماندار مبارکه ۳۰ درصد از آمار طلاق کشور را ناشی از عدم مهارت و تخصص زن و مرد در الزامات زندگی و خانه داری عنوان نمود و افزود: خوشبختانه در شهرستان ۵۰ آموزشگاه فعال وجود دارد که این آموزشگاهها با رصد و شناسایی الزامات زندگی و مهارت های خانه داری و جذب افراد برای آموزش می توانند تا حد زیادی در کاهش طلاق در کشور نقش بسزایی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای بایستی ضمن شناسایی مشکلات و نیازهای شهرستان ،آموزش هایی متناسب با نیاز شهرستان را تقویت کند و در صورتی که مهارتی در شهرستان اشباع گردیده اموزش مهارت جدیدی را جایگزین آن نماید.

گفتنی است در این جلسه مسئولین آموزشگاههای آزاد مسائل و مشکلات خود را مطرح نمودند و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×