» اخبار ایران و جهان » وزیر صنعت باید از بیکاری جوانان شرمنده باشد
اخبار ایران و جهان

وزیر صنعت باید از بیکاری جوانان شرمنده باشد

خرداد 18, 1395 0015

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت: رهبر انقلاب فرمودند که من از بیکاری یک جوان شرمنده می‌شوم؛ وزیر صنعت ما باید بیشتر شرمنده شود، اما هیچ راهکاری از ایشان برای ایجاد اشتغال ندیدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از گزارش وزیر صنعت از آخرین وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با ارائه اخطار قانون اساسی و اشاره به اصل ۶۷ قانون اساسی مبنی بر حفظ حقوق مردم، اظهار داشت: برخی وزرا فکر می‌کنند که شاگر مدرسه‌ای گیر آورده‌اند؛ بحث‌هایی را که در روزنامه‌ها مطرح می‌کنند، می‌آیند اینجا برای ما تکرار می‌کنند.

وی افزود: اگر قرار است کاری برای مردم انجام شود، بهتر است جلسه غیرعلنی تشکیل شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که من از بیکاری یک جوان شرمنده می‌شوم؛ وزیر صنعت ما باید بیشتر شرمنده شود، اما هیچ راهکاری در صحبت‌های ایشان برای حل این مشکل و ایجاد اشتغال ندیدیم.

کواکبیان تصریح کرد: حرمت امامزاده را متولی آن باید نگه دارد؛ رهبری فرمودند که مجلس کاری کند که در رأس امور باقی بماند؛ من فکر می‌کنم از این جلسات هیچ استفاده‌ای نمی‌کنیم.

پس از سخنان کواکبیان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به وی گفت: اگر گوش می‌دادید، متوجه می‌شدید که وزیر صنعت روشن حرف زد؛ اینکه گفتند ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی را راه‌اندازی می‌کنند، یعنی دارند عملیاتی صحبت می‌کنند.

لاریجانی افزود: ممکن است بگویید این کار از آنها برنمی‌آید که آن بحث دیگری است، اما به هر حال دارند برنامه عملیاتی ارائه می‌دهند.

پس از اخطار کواکبیان، سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک نیز در تذکر مشابه خاطرنشان کرد که بهتر بود معاون اول رئیس جمهور به‌عنوان محور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مجلس حاضر می‌شد و کلیات را توضیح می‌داد و سپس به جزئیات برنامه‌های وزرا می‌رسیدیم؛ همچنین سیدعلی ادیانی نماینده قائمشهر نیز در سخنانی مشابه کواکبیان گفت: اغلب مطالبی که توسط وزرا مطرح شده است، همان مطالبی است که در روزنامه‌ها مطرح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده به شوخی گفت: معلوم است که روزنامه‌ها خیلی حرف‌های حسابی می‌نویسند.

ادیانی پاسخ داد: علاوه بر حرف‌های حسابی، حرف‌های هندسه‌ای هم می‌نویسند.

در نهایت لاریجانی در پاسخ به نماینده قائمشهر که بر تشکیل جلسه غیرعلنی برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور تاکید می‌کرد، گفت: اگر صریح‌تر در همین جلسات صحبت کنیم، ثلمه‌ای به اسلام وارد نمی‌شود؛ مثلا بگویید که این تعداد واحد صنعتی تعطیل شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2016/05/31/4/2094106.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×