» اخبار ایران و جهان » تلاش فراكسيون‌ها برای تسخير كرسی رياست كميسيون‌ها
اخبار ایران و جهان

تلاش فراكسيون‌ها برای تسخير كرسی رياست كميسيون‌ها

خرداد 18, 1395 0012

فراكسيون هاي سياسي مجلس در دومين حركت تشكيلاتي خود قصد کسب حداکثر سهمیه از تركيب كميسيون ها را دارند تا در نتیجه آن كرسي رياست كميسيون هاي تخصصي مهم را هم بدست بیاورند.

به گزارش خبرنگار مهر، فراکسیون‌های مجلس در حال رایزنی‌های پشت پرده برای تصاحب كرسي هاي بيشتري در كميسيون هاي اصلي جهت ریاست کمیسیون‌ها هستند. بر این اساس طبق اظهارات خادم نماینده سپیدان، فراکسیون مستقلین مجلس با محوریت کاتب و جلالی برای حمایت از اعضایش برای عضویت در کمیسیون‌های مهم مجلس در حال رایزنی است.

فراكسيون اميد نيز از قبل از تشكيل مجلس دهم جلسات خود را براي کسب كرسي های رياست كميسيون های مجلس آغاز كرد.

در این خصوص غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو فراکسیون ولایت به مهر گفت: برای اولین بار جریان‌های سیاسی مجلس مترصد هستند کمیسیون‌ها را سیاسی ببندند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: جناح‌های سیاسی به دنبال کسب کرسی ریاست کمیسیون‌های مجلس هستند که این امر موجب می‌شود کمیسیون‌ها از بُعد تخصصی خارج شده و وارد بعد سیاسی شوند.

وی از نمایندگان جدیدالورود تقاضا کرد فعلا برای ریاست کمیسیون‌ها ورود نکنند، چون کار سختی است.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: تلاش فراکسیون‌های مجلس برای کسب کرسی‌های ریاست کمیسیون‌ها را خطرناک توصیف کرد و گفت: اگر کمیسیون‌ها از بُعد تخصصی خارج شوند و وارد جریانات سیاسی شوند، طرح‌ها و لوایح دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: غذای صحن که همان طرح‌ها و لوایح هستند، در کمیسیون‌ها طبخ می‌شود. اگر آشپز ناشی باشد، آش یا تلخ می‌شود یا بی‌نمک.

نماینده مردم رشت افزود: برخي فراكسيون ها براي اعضاي خود تكليف تشكيلاتي تعيين كرده اند تا عضو كميسيوني خاص شوند اين امر موجب خواهد شد پس از تعيين رياست كميسيون ها درخواست های زيادی برای جابجايي وجود داشته باشد.

علاوه بر این معاونت‌های پارلمانی دستگاه‌های مختلف نیز برای بستن کمیسیون‌های همسوی خود در تلاش هستند. در همین راستا خبرنگار مهر شاهد تلاش معاون پارلمانی دانشگاه آزاد برای حضور نمایندگان حامی این دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات بود.

کمیسیون برنامه و بودجه و امنیت ملی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس هستند که فراکسیون‌ها برای کسب حداکثر سهمیه و در نتیجه بدست آوردن کرسی ریاست آن رقابت دارند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/06/06/4/2099502.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×