» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » اولین همایش تخصصی آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد با محوريت آزمايشگاههاي شرکت فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

اولین همایش تخصصی آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد با محوريت آزمايشگاههاي شرکت فولاد مبارکه

خرداد 16, 1395 0014

اولين همايش تخصصي آزمايشگاه هاي معادن و صنايع معدني با محوريت آزمايشگاههاي شرکت فولاد مبارکه در مجموعه فرهنگي باغ فردوس برگزار شد

امير صالحي مدير آزمايشگاه هاي فولاد مبارکه با اعلام اين خبر گفت: از آنجائيکه، ساليانه ميليونها تن مواد اوليه و محصولات فولادي در چرخه توليد محصولات فولادي، توليد و عرضه ميگردد. اطمينان از صحت عملکرد فرآيندهاي توليد و انطباق کليه فعاليت ها با استاندارد هاي ملي و بين المللي، يکي از مهمترين جنبه هاي توليد در اين چرخه مي باشد. در اين چرخه آزمايشگاهها با نمونه برداري و انجام تستهاي تخصصي به منزله چشم هاي صنعت عمل ميکنند و به انطباق توليد با استانداردهاي ملي و بين المللي و دستيابي به کيفيت مورد نياز مشتري کمک مينمايند. با نگاه به چشم انداز سال 1404 و برنامه توليد 55 ميليون تن فولاد و وجود بيش از 100 واحد توليدي کوچک و بزرگ در چرخه ي صنعت فولاد کشور، ايدهي تشکيل انجمن تخصصي آزمايشگاههاي معادن و صنايع فولاد را به وجود آورد.

وي با تشريح اهداف کلان اين انجمن گفت: به اشتراک گذاشتن امکانات آزمايشگاهي و دانش فني به صورت منطقه اي يا ملي با تشکيل قطب هاي آزمايشگاهي در جهت ارتقاء سطح کيفي واحد هاي آزمايشگاهي، ايجاد تعامل تخصصي بين آزمايشگاه هاي معادن و صنايع کشور، مرجع تخصصي به منظور انتفال دانش فني آزمايشگاهها به طرحهاي توسعه در سطح ملي و همچنين ارتباطات بين المللي در جهت استفاده از تکنولوژي هاي جديد و انتقال تجربيات و دانش در سطح ملي و بين المللي از جمله اهداف کلان اين انجمن است.

صالحي، در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص تشکيل اين انجمن اشاره نمود و گفت: جهت تشکيل انجمن آزمايشگاههاي معادن و صنايع فولاد، جلسات متعددي با مشارکت آزمايشگاه هاي شرکت فولادمبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت سنگ آهن گل گهر ، شرکت فولاد خوزستان و شهرک علمي تحقيقاتي اصفهان برگزار گرديد و پس از تهيه پيش نويس اساسنامه و برنامه ريزي جهت برگزاري همايش آزمايشگاههاي معادن و صنايع فولاد ، سرانجام اولين همايش آن برگزار شد.
مدير آزمايشگاه هاي فولاد مبارکه، استقبال آزمايشگاههاي بخش خصوصي و دولتي شرکت هاي فعال درمعادن و صنعت فولاد را از اين همايش مناسب ارزيابي نمود و گفت: افتتاح همايش با صحبتهاي فرزاد ارزاني معاون تکنولوژي فولادمبارکه انجام و با سخنراني رئيس همايش و سخنراناني از صنعت و دانشگاه ادامه يافت و در آن عمده مطالب سخنرانان در تحليل شرايط کنوني فولاد، لزوم اشتراک اطلاعات و تجربيات بين آزمايشگاهي براي صرفه جويي در زمان وکاهش هزينه ها و استفاده از توانمندي داخلي در تجهيز آزمايشگاه ها، مطرح شد.

امير صالحي، در ادامه گفت: بررسي اساسنامه پيشنهادي و انتخابات هيأت مديره با ترکيب آزمايشگاههاي شرکت فولاد مبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت سنگ آهن گل گهر، شرکت چادرملو ،شرکت فولاد ارفع به عنوان آزمايشگاههاي فعال در زمينه معدن و فولاد، معرفي يک نفر عضو مستقل و يک نفر از هيأت علمي دانشگاه و برگزاري دو کارگاه تخصصي توسط آزمايشگاههاي شرکت فولاد مبارکه و آزمايشگاه فولاد آلياژي اسفراين و شرکت اعضاء در چهارکارگروه معدن، گندله سازي و احياء مستقيم، فولادسازي و نوردگرم و سرد و بحث وتبادل نظر در زمينه فعاليت هاي آزمايشگاهي از جمله اقداماتي بود که انجام شد.
وي در پايان از حمايت هاي معاونت تکنولوژي، روابط عمومي، خدمات عمومي، شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان و ساير قسمتهاي که در برگزاري اين همايش همکاري نمودند، تشکر و قدرداني کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×