» اخبار ایران و جهان » نظام متحد است/دشمنان آرزوی اختلاف میان قواورهبری رابه گور می‌برند
اخبار ایران و جهان

نظام متحد است/دشمنان آرزوی اختلاف میان قواورهبری رابه گور می‌برند

خرداد 14, 1395 0010

رئیس جمهور، «انقلاب اسلامی»، «جمهوری اسلامی» و «ولایت فقیه» را سه یادگار بزرگ امام خمینی (ره) دانست و گفت: نظام متحد است و دشمنان آرزوی اختلاف میان قوا و رهبری را به گور می‌برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی که پنجشنبه شب و در جمع هزاران نفر از عاشقان و دوستداران حضرت امام خمینی (ره) در مرقد آن امام راحل صحبت می کرد، با تاکید بر اینکه “همه باید از انقلاب اسلامی به عنوان یادگار امام حراست کنیم”، اظهارداشت: ما به انقلاب اسلامی و انقلابی بودن ملت ایران افتخار می کنیم و برای حراست از آن و تداوم مسیر تکاملی این انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

روحانی در تبیین “جمهوری اسلامی” به عنوان دومین یادگار حضرت امام (ره) گفت: امام در کنار این انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را طراحی کرد که می تواند الگویی موفق برای سایر کشورها و جهان اسلام باشد.

رییس جمهور افزود: امام در این نظام سازی در کنار اسلامیت بر جمهوریت تکیه کرد و تاکید نمود که نظام ما “جمهوری اسلامی” است و در همین چارچوب و در نخستین سال انقلاب، ۵ بار انتخابات برگزار شد و در سالهای آتی نیز، این حضور و مشارکت پررنگ مردم در انتخابات و نقش آفرینی آنان در مدیریت و حاکمیت ملی، حتی زیر بمباران ها رژیم بعثی متوقف نشد.

روحانی در تشریح سومین یادگار امام (ره) برای ملت ایران، اظهارداشت: با برنامه ریزی و تمهیدات امام، مجلس خبرگان رهبری توانست حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در فاصله زمانی بسیار کوتاه برگزیند و مردم را در آن شرایط دشوار شادمان سازد.

رییس جمهور گفت: این راه و مسیر را امام برای ما مشخص و هموار کرد و “رهبری و ولایت فقیه” سومین میراث گرانقدر حضرت امام است.

روحانی با تاکید بر اینکه با هدایت ها و رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای، همه قوا همراه و همگام هستند و فاصله ای میان قوا و رهبری نیست، تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی این آرزو را به گور می برند که میان قوا و رهبری فاصله ای ایجاد شود.

رییس جمهور، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) گفت: اجتماع پر شور مردم در کنار مرقد مطهر امام راحل بزرگوار به معنای پیوند مستحکم امام و امت است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در طول ٢٧ سال گذشته از ارتحال امام خمینی (ره) عشق و پیروی مردم از راه امام روز به روز بیشتر شده است، اظهار داشت: امام بزرگوار در آن دوران سیاه و خفقان تاریخی در ایران که نه احترامی به آیات قرآن و موازین و فرهنگ اسلامی از سوی حاکمان دیده می شد و نه گوش شنوایی نسبت به خواست و اراده مردم وجود داشت، به پا خاست و در برابر همه مستکبران جهان ایستاد.

روحانی با بیان اینکه مستکبران جهان و بویژه آمریکا در آن مقطع، ایران بزرگ را جزو حاکمیت و سرزمین خود می دیدند، افزود: این تغییر حاکمیت از لحاظ فرهنگی و سیاسی برای مردم ما قابل تحمل نبود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در آن مقطع از تاریخ از سویی چنین باوری را در اذهان مردم رواج داده بودند که نظام پادشاهی ابدی و غیر قابل تغییر است و از سوی دیگر مستکبران، جهان را به شرق و غرب تقسیم کرده بودند و نجات از سلطه غرب، به معنای پذیرش سلطه شرق بود.

روحانی با اشاره به اینکه مستکبران در جهان چنین شایع کرده بودند که دوران حاکمیت ایمان و دین به سر آمده و هیچ کس نمی تواند با مبانی اسلام و قرآن حاکمیت سیاسی جامعه را بر عهده بگیرد، گفت: امام عزیز و بزرگوار ما همانند ابراهیم خلیل(ع) بر علیه مستکبران به پا خاست و به تنهایی یک ملت و امت بود.

رییس جمهور، امام خمینی (ره) را مظهر ایمان مردم و آرمان یک ملت برشمرد و ادامه داد: در آن دورانی که کمتر کسی باور می کرد با یک نهضت و قیام بتوان یک رژیم قدرتمند را سرنگون کرد، امام راحل از ابتدا به حقانیت و پیروزی راهش مطمئن بود و از هیچ شخص و قدرتی هراسی به دل راه نداد و با شهامت، شجاعت و قدرت در این مسیر حرکت کرد.

روحانی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه عالی مقام، فیلسوف بلند مرتبه و آگاه به زمانه توانست در آن دوران علیه خودکامگی و استبداد رژیم ایستادگی کند و مرجعیت، علم، فقه و فلسفه و جایگاه او به عنوان معلم اخلاق در حوزه علمیه و وجود یاوران و شاگردان امام در کنار ایشان بود که در نهایت منجر به تببین نظریه انقلاب و اجرای آن شد.

روحانی با اشاره به اینکه باور و توکل امام خمینی(ره) به لطف خدا و اعتمادش به مردم بود، اظهار داشت: ملت ایران به عنوان سرمایه عظیم و بزرگ اجتماعی همواره الفت و نزدیکی صمیمی با امام راحل و پس از ایشان با علما، روحانیت و اندیشمندان دینی داشته اند.

رییس جمهور سرمایه معنوی و ایمان مردم، سرمایه اجتماعی و اعتماد به مردم و علم و دانش امام به مسائل جهان و علوم دینی و اسلامی را موجب پیروزی انقلاب برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) با روش و شیوه منحصر به فرد خود که گاه با سکوت و گاه با فریاد و گاه با دعوت مردم به نهضت و قیام همراه بود؛ انقلابی ترین و اخلاقی ترین مسیر را برای هدایت مردم به آرمان هایی که متعلق به ملت ایران بود، برگزید و توانست از طریق تسخیر قلوب مردم پیروز شود.

روحانی با تاکید بر اینکه هیچ رهبری در انقلاب های جهان به اندازه امام خمینی (ره) مورد عشق و علاقه مردم نبود، گفت: امام عزیز و بزرگوار ما بر قلب مردم حاکم بود و به عنوان روح یک ملت و امت توانست انقلابی عظیم را به مقصد برساند.

رییس جمهور ادامه داد: جاذبه امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب این بود که توانست آحاد ملت را به خود جذب کند و برای رسیدن به پیروزی حمام خون به راه نیانداخت.

روحانی گفت: حضرت امام در مسیر انقلاب، نه تنها حتی نزدیکترین افراد و نهادها به رژیم گذشته را جذب فرهنگ انقلاب اسلامی کرد، بلکه با تعامل حکیمانه با جهان، افکار عمومی جهانیان را نیز به سمت این انقلاب، هدایت و جلب کرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه “تبیین واقعیت این کشور و انقلاب برای جهانیان، وظیفه ای همگانی است”، تصریح کرد: اکنون نباید اجازه دهیم صهیونیست ها و مستکبران، افکار عمومی جهانیان را شکل دهند و به دروغ چهره ملت ایران، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را به دیگران مخدوش معرفی کنند.

رییس جمهور ادامه داد: امام(ره) بزرگترین انقلاب مردمی را به ثمر نشاند و جهانیان را شگفت زده کرد؛ انقلابی که نه تنها در سرنوشت ایران بلکه در منطقه و کل جهان تأثیرگذار بود.

روحانی با تاکید بر اینکه باید از این انقلاب حراست و حفاظت کنیم، افزود: پیام انقلاب، آزادی استقلال و دین باوری است. ما در تمام انقلاب های دنیا شاهد بوده ایم که بعد از پیروزی انقلاب،  صندوق نیست بلکه سرکوب است، اما انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که امام صندوق و آراء را به مردم ارائه داد و بدان عمل کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: امام در هیچ شرایطی مسیری را که برای انقلاب تعیین کرده بود، تغییر نداد و به رغم برخی دشواری ها، هیچگاه شرایط را بحرانی اعلام نکرد و این نشانگر آرامش و قدرت امام بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه امروز باید از این میراث بزرگ و نظام جمهوری اسلامی ایران پاسداری کنیم، ادامه داد: تقویت کارآمدی نظام، وظیفه همه ماست و اگر می خواهیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان ودیعه بنیانگذار کبیر انقلاب، حراست شود و استحکام یابد، باید کارآیی و کارآمدی نظام را بالاتر ببریم.

روحانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس با کمک سپاه، ارتش، بسیج مستضعفین ونیروی انتظامی، تحت فرمان امام خمینی(ره) قدرت بی نظیر دفاعی خود را نشان داد، گفت: در آن زمان همه قدرت های بزرگ، از صدامیان حمایت می کردند و ملت ایران، تنها در سایه رهبری امام(ره) ایمان و عشق به خاندان رسالت، در جنگ هشت ساله ثابت کرد که انسان با انگیزه بر هر سلاحی پیروز می شود.

رییس جمهور با بیان اینکه ملت و با رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری در سال ۹۳ و ۹۴  نیز قدرت سیاسی خود را به رخ جهانیان کشاند و نشان داد که از حقوقش با قدرت ملی، ایمان، مقاومت، زبان سیاسی، حقوقی و منطق به خوبی دفاع می کند، تأکید کرد: توانستیم سایه شوم جنگ را از مردم ایران دور کرده، حقوق ملت را در مجامع بین المللی تثبیت کنیم و تحریم های ظالمانه نیز در هم شکسته شوند.

روحانی با اشاره به اینکه حق فروش نفت، تجارت و معاملات را از ما گرفته بودند و می خواستند ملت را در برابر توطئه استکبار و صهیونیست تسلیم کنند، افزود: اما ملت با هدایت های رهبرمعظم انقلاب و سرداران دیپلماسی توانست پیروزی سیاسی و سپس اقتصادی را به ارمغان آورد.

رییس جمهور خاطرنشان ساخت: باید برای کارآمدتر و کارآتر نظام جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را به کار گیریم و اگر متحد شویم و تحت هدایت های رهبر معظم  انقلاب اسلامی حرکت کنیم ، مسیر سهل و آسان است و مردم ایران می توانند دنیایی آرام، عزتمندانه، قوی و مستحکم در برابر قدرت های جهانی داشته باشند.

روحانی اظهارداشت: اگر امام در ماه های آخر عمر زندگی پربرکت خود قدم های مهم را برنمی داشتند مشخص نبود که مسیر رهبری انقلاب به کجا ختم می شود. ابتدا لازم بود در قانون اساسی بازنگری صورت بگیرد که امام زمینه را برای آن مهیا نمود و با بیانات خود در جمع بزرگان نظام در این خصوص که اگر کسی مجتهد نبود اما مورد تأیید نمایندگان خبرگان رهبری قرار گرفت به طور طبیعی ولی فقیه است، راه را برای اجماع آماده کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه در ۱۴ خرداد ۶۸ چشم ها گریان بود اما در غروب آن روز لبخندی بر لبان مردم نشست و شادمان شدند، اظهارداشت: با برنامه ریزی و تمهیدات امام(ره)، مجلس خبرگان رهبری توانست حضرت آیت الله خامنه ای را در کمترین زمان به عنوان رهبر انقلاب تعیین کند.

روحانی با اشاره به اینکه در تمام نظام های دنیا بحث جانشینی می تواند ملتی را از پای در آورد، و با طرح این پرسش که چگونه این ملت و نمایندگان خبرگان توانستند جانشین را تعیین کنند، تأکید کرد: این راه را امام برای ما مشخص و هموار کرد.

رییس جمهور با اشاره به آرامش و ثبات کشور، باوجود بی ثباتی ها در منطقه و دنیای اسلام گفت: این امر ناشی از ایمان، ایستادگی، وحدت، انسجام و نقش تأثیرگذار ولی فقیه در حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی است.

روحانی تصریح کرد: آنانی که آرزو دارند فاصله ما با یکدیگر و قوا با رهبری را مشاهده کنند، این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

رییس جمهور ادامه داد: افتخار می کنیم که مجلس خبرگان رهبری، سالم ترین، آگاه ترین و بالیاقت ترین فرد را انتخاب نمود و در طول ۲۷ سال گذشته امنیت، آرامش، وحدت نظام در سایه پرچمداری مقام معظم رهبری محقق شده است.

روحانی در ادامه با تأکید بر اینکه وظیفه ما حراست و احترام به خاندان بزرگ امام خمینی(ره) است، افزود: خوشحالیم که امروز حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی فرزند یادگار امام، به عنوان سرمایه ای بزرگ برای حوزه علمیه و سرمایه ای فکری و سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار ما است.

http://media.mehrnews.com/d/2016/06/02/4/2096407.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×