» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه :روستاها به هر میزان زکات پرداخت کنند فرمانداری به همان میزان به آنان بودجه عمرانی اختصاص می دهد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه :روستاها به هر میزان زکات پرداخت کنند فرمانداری به همان میزان به آنان بودجه عمرانی اختصاص می دهد

خرداد 12, 1395 009

علی اصغر ذاکری در جلسه ستاد زکات شهرستان که با حضور حجت الاسلام رنجبر ،رئیس ستاد زکات استان در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سفارشات و روایات متعددی در خصوص پرداخت زکات به دست ما رسیده است، گفت:پرداخت زکات یکی از واجبات مهم است و در دین اسلام به واسطه پرداخت آن خداوند برکات زیادی را نصیب بندگانش می کند.

ذاکری با بیان اینکه استان اصفهان در ۱۰سال گذشته با خشکسالی روبرو بوده اذعان داشت: با بارش نزولات آسمانی در سال گذشته ومدیریت وبرنامه ریزی دولت تدبیر وامید بیشتر مناطق استان از نعمت آب کشاورزی بهرمند شدند که انتظار داریم کشاورزان عزیز نیز با پرداخت زکات محصولات خود پرداخت زکات علاوه بر خشنودی خداوند باعث همدلی و ارتقاء سطح  زندگی فقرا شوند.

فرماندار شهرستان به نقش و اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه دین اسلام و گسترش فرهنگ آن اشاره و تاکید کرد.: تشکیل کمیته هایی به منظور فعال ساختن بحث زکات در شهرستان می تواند تاثیر به سزایی در این مسئله داشته باشد که با احیاء این سنت الهی شاهد نزول برکات آسمانی باشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه از لحاظ صنعت وکشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد اظهار داشت:انتظار داریم کشاورزان شهرستان با پرداخت به موقع زکات خود شهرستان را در جایگاه ورتبه بالای استان وکشور قرار دهند.

 فرماندار شهرستان از تخصیص اعتبار برای پروژه های عمرانی روستاها خبر داد وگفت: به هر میزان روستاها زکات پرداخت کنند به همان میزان فرمانداری به آنان از بودجه عمرانی از بحث تملک دارایی اختصاص می دهد.

ذاکری برای گسترش واشاعه فرهنگ زکات ازبخشداران،شوراها ودهیاران خواست علاوه بر تبلیغات در روستاها ،خود عاملین جمع آوری زکات باشند.

ذاکری اضافه کرد شهرداریها با نصب بنر در سطح شهر ها وسازمان تبلیغات اسلامی وستاد اقامه نماز با توجیه روحانیون مبلغین خود مردم را با اثرات پرداخت زکات آشنا وآنان را تشویق نمایند.

در ادامه حجت الاسلام «غلامحسین رنجبر»رئیس ستاد زکات استان اصفهان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم جهت پرداخت زکات به تشریح عملکرد ستاد زکات استان پرداخت و گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰ میلیارد ریال زکات دریافت کرده ایم که ۶۰ درصد آن سهم نیازمندان و ۴۰ درصد آن صرف پروژه های عمرانی گردید.

وی با تاکید بر اینکه زکات در راستای تسهیل امور ازدواج جوانان و عمران و توسعه روستایی صرف می شود تصریح کرد :زکاتی که روستائیان پرداخت می کنند صرف هزینه های عمرانی همان روستا میکنیم وانتظار داریم معتمدین هر روستا،عاملین زکات شوند وما را در اشاعه وفرهنگ سازی این رکن مهم دین یاری نمایند.

وی اضافه کرد:عاملین زکات سفیران بین فقرا واغنیاء هستند واگر بتوانند گره ای از مشکلات فقرا را با پرداخت زکات کم کنند یقینا خدواند نیز با دید مغفرت به آنان نگاه می کند.

وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه مهد کشاورزی استان است از کاهش زکات در شهرستان مبارکه انتقاد کرد وگفت:پرداخت زکات با شان شهرستان مبارکه همخوانی ندارد وانتظار داریم پرداخت زکات در شهرستان افزایش یابد ودر این راستا از همه مسئولان ومردم شهرستان کمک می طلبیم.

در پایان نیز ازعاملین زکات شهرستان  توسط ستاد زکات تقدیر به عمل آمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×