» اخبار ایران و جهان » زوبین: ایران خودش باید فضای تجارت با جهان را فراهم کند
اخبار ایران و جهان

زوبین: ایران خودش باید فضای تجارت با جهان را فراهم کند

خرداد 6, 1395 009

معاون وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد کاخ سفید هیچ مانعی برای فعالیت های تجاری ایران در عرصه بین المللی ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آدام زوبین معاون وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه گفت: کشورش قصد ندارد برای ایران در جهت رسیدن به تجارت جهانی مانع ایجاد کند.

وی در جلسه استماع کمیته امور خارجی کنگره آمریکا اعلام کرد آمریکا به تعهدات خود در قبال برجام پایبند است و هیچ مانعی برای ایران در عرصه تجارت جهانی ایجاد نکرده است.

زوبین در این جلسه خبرهای منتشر شده مبنی بر ممنوعیت فعالیت شرکت های تجاری ایران در کشورهای خارجی را به خاطر تحریم های آمریکا رد کرد و افزود: دولت آمریکا در بعضی موارد حتی شرکت های خارجی را به معامله با ایرانی ها تشویق کرده است.

زوبین به موضوع مبادلات تجاری با دلار اشاره کرد و گفت: دسترسی ایران به نظام بانکی آمریکا و گردش مالی دلار در تعهدات برجام نبوده است و کاخ سفید چنین وعده ای نداده است.

وی همچنین به تحریم های دیگر آمریکا علیه ایران به خاطر ادعاهای کاخ سفید درباره حمایت از تروریسم از سوی ایران اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد خود کشورهای دیگر برای تجارت با ایران دچار تردید هستند.

وی گفت: دولت ایران باید با اصلاحات ساختاری تردیدها و مشکلات موجود را حل کند و کشورهای دیگر را برای تجارت با خود تشویق کند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/28/4/1811463.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×