» عمومی » فرهنگی ادبی » فرهادی:خوشحالم مردمم را شاد کردم/حسینی: جایزه برای مردم ایران است
فرهنگی ادبی

فرهادی:خوشحالم مردمم را شاد کردم/حسینی: جایزه برای مردم ایران است

خرداد 3, 1395 006

اصغر فرهادی و شهاب حسینی دو جایزه مهم جشنواره شصت و نهم کن را از آن خود کردند و با سخنانی که روی صحنه ادا کردند، شبی خاطره‌آمیز را در ذهن سینمادوستان رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهاب حسینی در حالی به عنوان برنده بازیگر مرد شصت و نهمین جشنواره فیلم کن روی صحنه رفت که ترانه علیدوستی همبازی وی در فیلم «فروشنده» از خوشحالی اشک می‌ریخت.

حسینی روی سن و پس از گرفتن جایزه بهترین بازیگر مرد گفت: جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم.

این بازیگر افزود: این جایزه به نوعی از مردم من آمده بنابراین آن را به خودشان برمی‌گردانم. این جایزه را با تمام وجود و از اعماق قلبم و با عشق به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم.

بازیگر فیلم «فروشنده» تاکید کرد: خدا را به خاطر این شبی که در زندگی من مهیا کرد سپاس می‌گویم، مطمئنم که روح پدرم از بهشت این صحنه را نگاه می‌کند.

وی ضمن تشکر از اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی گفت: از جشنواره محترم کن از هیات داوران و رییس محترم شان تشکر می‌کنم.

شهاب حسینی به دلیل بازی در نقش مردی که به دنبال ماجرایی است که بر همسرش رفته با نقدهای مثبت منتقدان روبه رو شد و منتقد ورایتی درباره بازی او نوست: او از عماد شوالیه‌ای می‌سازد که با وجود تندمزاجی بر آن کنترل دارد.

شهاب حسینی بازیگر نقش عماد در نشست مطبوعاتی دیروز از استاد خود حمید سمندریان یاد کرده و گفته بود: دانش‌آموخته استاد فقید حمید سمندریان هستم که حالا در بهشت زندگی می‌کند. استاد سمندریان می‌گفت که «اثر خوب اثری است که وقتی جلوی چشم تماشاگر تمام شد در ذهن تماشاگر شروع شود.»

وی درباره تلاشش برای بازیگری‌ نیز گفته بود: در ۲۰ سال گذشته فیلم‌های زیادی از سینمای ایران و جهان دیده‌ام تا مهارت‌های خودم را افزایش دهم. همیشه سینمایی را دنبال کرده‌ام که تفکر را برای مخاطبش مطرح کند و معتقدم برای اصغر فرهادی فیلمسازی وسیله‌ای برای ابراز تفکر است.

در این مراسم جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی رسید تا فیلم «فروشنده» به دومین جایزه خود از این دوره از جشنواره برسد.

فرهادی پس از اعلام نامش به عنوان برنده این جایزه همسرش را در آغوش گرفت و پس از حضور روی سن و دریافت جایزه گفت: روزی همراه فیلمبردارم برای تماشای نسخه نهایی «فروشنده» به سینمایی رفتیم. باید بیست دقیقه برای آماده شدن فیلم صبر می‌کردیم. او گفت در این فاصله فیلمی برایتان بگذارم؟ گفتم اگر خسته کننده نیست بگذار و آن فیلم «مد مکس» جرج میلر بود همان موقع گفتم این نشانه خوبی است.

وی افزود: فیلم های من فیلم های شادی نیستند اما خوشحالم که با جوایزم مردم ایران یا حداقل بخشی از آنها را شاد می کنم

http://media.mehrnews.com/d/2016/05/23/4/2084079.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×