» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » آغاز طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی در شهرستان مبارکه
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی در شهرستان مبارکه

خرداد 1, 1395 0011

دکتر مرتضی نساجی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه از آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی همزمان با سراسر کشور از تاریخ 25 اردیبهشت در این شهرستان خبر داد.

دکتر نساجی ضمن اعلام این خبر گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماریهای ویروسی بسیار واگیردار در دامهای اهلی است. در صورت درگیر شدن دام به این بیماری علاوه بر تلفات در دامهای جوان، باعث کاهش تولیدات دامی نیز می گردد و راه حل جهت پیشگیری از این بیماری رعایت دقیق الزامات بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی و واکسیناسیون است.
وی در ادامه افزود: با هماهنگی هایی که صورت گرفته تعاونیهای دامداران شهرستان نسبت به تامین واکسن اقدام نموده و میزان 5100 دز واکسن جهت تزریق به دام های شهرستان تهیه شده است که برنامه تامین واکسن تا پایان طرح ادامه خواهد داشت و تعداد 8 نفر در غالب 4 اکیپ مبارزه با بیماری های دامی، نسبت به واکسیناسیون رایگان اقدامات لازم را انجام می دهند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در ادامه بیان کرد: مدت اجرای این طرح چهل روز می باشد و در مدت اجرای طرح، طبق پیش بینیصورت گرفته، تعداد 12000 رأس گاو و گوساله واکسینه می شوند. همزمان با اجرای این طرح، واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام های سبک نیز به صورت رایگان صورت می گیرد.

دکتر نساجی ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب شرکت تعاونیهای دامداران شهرستان که در اجرای این طرح دامپزشکی را یاری نمودند خاطر نشان کرد: از دامداران تقاضا می گردد در زمان اجرای این طرح از جابجایی دامهای خود جداً خودداری نموده، همکاری لازم را با اکیپ های مبارزه با بیماریهای دامی شبکه دامپزشکی داشته و الزامات بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی را دقیقاً رعایت نمایند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×