» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » برنده بهترین دست‌خط «دست» ندارد!
اخبار ورزشی

برنده بهترین دست‌خط «دست» ندارد!

اردیبهشت 24, 1395 0010

مسابقات بهترین دست خط در شهرها و کشورهای مختلف میان بچه‌های مدرسه‌ای برگزار می‌شود و همه دانش‌آموزها می‌خواهند بهترین باشند، بهترینی که تنها از روی کلمات که روی کاغذ تشخیص داده می‌شوند.

مجله مهر  شراره داودی: آنایا ایلیک ۷ سال سن دارد و از زمان تولد هر دو دستش بدون مچ بوده‌اند، اما او با گرفتن مداد در انتهای هر دو بازوهایش توانسته بهترین دست خط را در مسابقات داشته باشد. این دختر ۷ ساله برای اینکه بتواند راحت‌تر بنویسد، باید روی میز بایستد.

او که می‌توانسته برای دست‌هایش از پروتز بهره بگیرد، اما ترجیح داده با تمرین از بازوهای خودش استفاده کند و بعد از تمرین یک ساله حالا جایزه بهترین دست‌خط را بدست آورده است.

بیانکا و گری، پدر و مادر آنایا در ابتدا که فهمیده بودند او مچ دست ندارد، حالشان اصلا خوب نبوده، اما آنایا ثابت کرده که بسیار باهوش است و همه چیز را خیلی خوب یاد می‌گیرد. او خودش می‌تواند لباس‌هایش را بپوشد و از پس انجام کارهای شخصی‌اش بدون اینکه به کمک کسی نیاز داشته باشد، برمی‌آید.

تریسی مدیر مدرسه آنایا نیز جاه طلبی او را تایید می‌کند و می‌گوید: «کارهای خیلی کمی وجود دارد که آنایا نتواند آن‌ها را انجام دهد. او کاملا مستقل است و بدون اینکه عذر و بهانه‌ای داشته باشد، همه کارهای لازم برای یک دختر بچه را انجام می‌دهد.»

این مدیر خودش نام آنایا را برای مسابقات بهترین دست‌خط نوشته است، تا او در مسابقه با ۵۰ دانش‌آموز دیگر که مشکلات فیزیکی داشتند، برنده شود و علاوه بر هزار دلار جایزه، احترام آدم‌های دنیا را هم بدست بیاورد.

یکی از داوران حاضر در این مسابقه می‌گوید که آن‌ها با دیدن دست خط آنایا غافلگیر شده‌اند که چقدر خوب می‌نویسد، مخصوصا اینکه دست ندارد و آن‌ها از نمونه دست‌خط او برای مقایسه با دیگرانی که دست داشتند، استفاده کرده‌اند.

شاید لازم به اشاره نباشد، اما پدر و مادر آنایا از این اتفاق بسیار خوشحال هستند و به دخترشان افتخار می‌کنند، اما برای خود آنایا این پیروزی تازه ابتدای راه است و او می‌خواهد کارهای دیگری مانند فوتبال بازی کردن، انجام کاراته و ژیمناستیک را در برنامه خودش بگذارد؛ اگر او توانسته در رقابتی که به دست نیاز اصلی داشته، پیروز باشد، در دیگر رقابت‌ها حتما برنده خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×