» اخبار ایران و جهان » رئیس جمهور کرواسی هفته آینده به تهران سفر می‌کند
اخبار ایران و جهان

رئیس جمهور کرواسی هفته آینده به تهران سفر می‌کند

اردیبهشت 24, 1395 007

رئیس جمهور کرواسی به منظور گفتگو با مقامات کشورمان هفته آینده در صدر هیئت بزرگ وارد تهران می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رئیس جمهور کرواسی به منظور گفتگو با مقامات کشورمان، هفته آینده در صدر هیئتی بزرگ وارد تهران می‌شود.

حدود ۵۰ شرکت کروات، نمایندگان خود را برای همراهی با خانم کیتاروویچ رئیس جمهور این کشور اروپایی به ایران اعزام خواهند کرد.

دیدار و گفتگو با رئیس جمهور و دیگر مقامات کشورمان و همچنین رایزنی درباره توسعه مناسبات و گسترش همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از برنامه‌های سفر رئیس جمهور کرواسی به تهران اعلام شده است.

روزنامه «توتال کروشیا نیوز» دیروز نوشت: کرواسی به دنبال توسعه همکاری تجاری با ایران است.

به نوشته این روزنامه، انتظار می‌رود دیدار هفته آتی رئیس جمهور کرواسی به همراه هیات بزرگی از تجار به ریاست اتاق بازرگانی کرواسی، موفقیت‌آمیز باشد و به همکاری قوی‌تر اقتصادی بین دو کشور منجر شود.

روزنامه توتال کروشیا نیوز نوشت: بازار ایران با برخورداری از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، ظرفیت بالایی دارد. سال گذشته تجار و سیاستمدارانی از ایران اعلام کردند کرواسی را کشوری بسیار مهم قلمداد می کنند و این امر نه فقط به خاطر موضع ژئوپلتیکی کرواسی، بلکه به دلیل آن است که کرواسی را کشوری دوست می دانند که هرگز به ایران پشت نکرده است و از این رو، امتیاز خاصی برای این کشور در مقایسه با سایر کشورها قائل هستند.

این روزنامه چاپ کرواسی افزود: ایران، از ذخایر بزرگ گاز برخوردار است و می تواند نقش مهمی را به عنوان تولید کننده گاز ایفا کند. کرواسی نیز در منطقه بسیار مهمی از لحاظ ژئوپلتیکی واقع شده است و می تواند به یک توزیع کننده گاز ایران در میان بسیاری از کشورهای اروپایی بدل شود.

ایرانی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در پایانه گاز طبیعی مایع (LNG)، ساخت کشتی، صنعت پتروشیمی و گردشگری هستند. شرکت های کروات سرمایه گذاری در بخش زیرساختارها و انرژی را هدف قرار می دهند.

شرکت نفت کرواسی (آی ان آ) در سال ۲۰۰۸ توافقی را درباره اکتشاف نفت و گاز در هفده میدان گازی ایران امضا کرد اما این پروژه به دلیل تحریم ها متوقف شد.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/09/25/IMG19474689.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×