» عمومی » پزشکی سلامت » پشت پرده سودهای کلان واردات دارو و قیمت ۲ برابر داروهای ضد سرطان
پزشکی سلامت

پشت پرده سودهای کلان واردات دارو و قیمت ۲ برابر داروهای ضد سرطان

اردیبهشت 22, 1395 0031

مدیر کل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، پشت پرده سودهای کلان شرکت های وارداتی از محل داروهای سرطانی را، افشا کرد.

دکتر اکبر عبدالهی اصل در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته می شود سازمان غذا و دارو برای برخی شرکت های دارویی رانت واردات دارو قائل شده است، گفت: بعد از ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، سازمان غذا و دارو بر این شد که تامین اغلب داروها از مسیر تولید داخل انجام شود.

وی با عنوان این مطلب که اخیرا مواجه می شویم با شرکت های وارداتی که سودهای کلانی از حوزه دارو می بردند، افزود: این شرکت های وارداتی در محفل های همسو با بعضی از نهادهای شبه دولتی یا دولتی و یا در اتحادیه ها می نشینند و سازمان غذا و دارو یا دولت را متهم می کنند که به شرکت های خاصی رانت می دهد.

عبدالهی اصل در پاسخ به این قبیل رفتارهای مغرضانه با سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: وجود دارند شرکت های وارداتی که بیش از ۳۰ سال واردات داشته اند، اما یک ریال هم در راه تولید و کارآفرینی هزینه نکرده اند.

مدیر کل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، ادامه داد: بعضی آقایان حتی برای ویزیت و معاینه پزشکی خودشان به آلمان و سوئیس می روند و هیچ حسی از درد تولید کننده و کارگر ایرانی ندارند و متاسفانه وقتی سازمان غذا و دارو تلاش می کند داروها را از مسیر تولید داخل تامین کند، بر علیه سازمان غذا و دارو جوسازی می کنند که برای شرکتی خاص ایجاد رانت می کند.

عبدالهی اصل افزود: برای مثال، به دنبال کمبود بعضی از سرم ها از یک ماه و نیم قبل به بعضی از این شرکت ها گفته ایم این دارو را وارد کنند. اما، به رغم تمام ادعاهایی که آقایان داشتند، چون در مورد این دارو سودی متوجه آنها نمی شد، از تامین آن خودداری کردند یا مراحل دوم اولویت های خود گذاشتند. اما در مورد داروهایی که سودهای کلان می برند و همچنین داروهای ضد سرطان که بعضا ۲ برابر قیمت واقعی به مردم کشور فروخته اند، وضعیت برای این شرکت ها فرق می کند.

وی ادامه داد: حالا که سازمان غذا و دارو فشار می آورد تا قیمت ها را کم کند و می خواهد از داروهای تولید داخل حمایت کند، جو سازی هایی علیه سازمان راه انداخته اند که عادلانه نیست.

به این نوشته امتیاز بدهید!

ryh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×