» اخبار ایران و جهان » سردار سلامی: در وضعیت میدانی سوریه آینده بسیار مطمئنی داریم
اخبار ایران و جهان

سردار سلامی: در وضعیت میدانی سوریه آینده بسیار مطمئنی داریم

اردیبهشت 21, 1395 0012

جانشين فرمانده سپاه گفت: گاهي اوقات برخي موقعيت ها دست به دست ميشود اما ما در مجموع برای وضعيت ميدانی سوريه آينده بسيار مطمئنی را سراغ داريم.  

به گزارش خبرنگار مهر سردار سلامي در حاشيه همايش تبيين انديشه هاي امام خامنه اي در واكنش به حادثه خان طومان در سوريه گفت: اين يك تغيير و تحول تاكتيكي است و مطمئنا اثرات استراتژيكي در ميدان ندارد.

وي افزود: گاهي اوقات برخي موقعيت ها دست به دست ميشود اما ما در مجموع براي وضعيت ميداني سوريه آينده بسيار مطمئني را سراغ داريم.

جانشين فرمانده سپاه در حقيقت نظام سوريه كه بخشي از جبهه مقاومت و متعلق به خودمان است كاملا بر اوضاع مسلط است و يك تاكتيك كوچك نميتواند چالشي بر آن نبرد بزرگ داشته باشد.

وي تاكيد كرد: انشالله تلاش ميشود مناطق و قطعاتي كه در روزهاي اخير توسط تكفيري ها اشغال شده مجددا بازپس گرفته شود.

سردار سلامی اظهارکرد: در طول ۳۸ سال گذشته، دشمنان بزرگی در مقابل نظام اسلامی شناسایی شده است و کانون این دشمنی ها رژیم هایی هستند که در آمریکا روی کار آمدند.

وی افزود: سیاست های سلطه طلبانه آمریکا و متحدان آنها در جهان اسلام برای از بین بردن هویت اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما به فضل الهی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل استراتژی های دشمنان کوچک و بزرگ به خصوص آمریکا به اندازه کافی ایجاد سازه های قدرت کردیم و ملت ما نیز دشمنان خود را شناسایی کرده و به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب از یک اقتدار امنیتی و قدرت بازدارندگی نیرومند و از یک توان اطمینان بخش برخوردار است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی هم قادر است از تهدیدات مستقیم و همچنین حمایت از مظلومان جهان که تحت تهاجمات دشمن قرار دارند، دفاع کند.

وی با بیان اینکه تراز امنیتی و بازدارندگی کشور در وضعیت اطمینان بخشی قرار دارد، گفت: نظام نسبت به گذشته خود توانمند تر شده است و ما می توانیم از منابع ملی، دستاوردهای انقلاب، آزادی و استقلال، تمامیت ارضی و واقعیت های نظام پاسداری کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این یک واقعیت است که امروز دشمنان ما هم آن را می دانند و به واقعیت قدرت ما پی برده اند. هرچند آنچه از واقعیت قدرت ما می دانند از تمامیت قدرت ما کمتر است و به فضل الهی این قدرت سیال و جوشان بوده و در توسعه خود توقف ناپذیر است.

سردار سلامی افزود: محور مقاومت از انسجام بالایی نسبت به گذشته برخوردار است. حزب الله لبنان مثل یک خورشید در جهان اسلام می درخشد و یک واقعیت نیرومند است که همه مسلمانان به وجود آن افتخار می کنند.

وی ادامه داد: گروه های جهادی فلسطین هم از کفایت دفاعی بهترین نسبت به گذشته برخوردار هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تحولات سوریه تاکید کرد: صحنه میدانی و سیاسی در سوریه ابداً مطابق میل آمریکا، اروپا و متحدین آنها پیش نرفته است و آنها به واقعیت های جدیدی رسیده اند و متوجه شده اند که اگر بخواهند روش های گذشته را اعمال کنند، نظام امنیتی آنها فروخواهد پاشید.

وی گفت: وضعیت عراق نیز رو به آرامش و بهبودی نسبی پیش می رود و امیدهای خوبی برای آرامش بخشی وجود دارد.

سردار سلامی با اشاره به تحولات یمن نیز تاکید کرد: در یمن، عربستان، به هیچ نتیجه موفقیت آمیزی دست پیدا نکرده و چشم انداز مبهمی که از عدم توانایی عربستان ناشی می شود، مشهود است.

وی گفت: در بلاد اسلامی، مسلمانان به یک بیداری رسیده اند و به فضل الهی، جبهه مقاومت فعال است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: تا زمانی که بسیج مردمی کاملاً فعال و آگاه است، هیچ نگرانی نداریم و معتقدیم که مسیر بیداری راهبردی اسلامی در حال طی شدن است و مسلمانان نسبت به بازگشت هویت طبیعی از دست رفته خود، حساس و آگاه هستند.

وی در پایان تاکید کرد: ذخایر قدرت دفاعی ما از جمله موشکی و ساختارهای رزمی دریایی، هوافضا و زمینی کاملاً آماده هستند و شرایط را به لحاظ اطلاعاتی رصد می کنند و آمادگی های رزم یگان های ما در شرایط احتمال نزدیک به نبرد قرار دارند و به همین دلیل هیچ گونه نگرانی در حوزه تهدیدات خارجی نظام نداریم.

http://media.mehrnews.com/d/2016/05/10/4/2073124.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×