» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » مسئول بسیج سازندگی شهرستان مبارکه: اولویت اصلی بسیج اجرایی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مبارکه: اولویت اصلی بسیج اجرایی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی است

اردیبهشت 19, 1395 1017

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مبارکه گفت: اولویت اصلی برنامه های بسیج سازندگی اجرایی کردن برنامه ها و اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری شمس، سرگرد مهرداد عقیلی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاری سال 95 بنام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، افزود:برنامه های اقتصاد مقاومتی بسیج شامل دو بخش دولتی و مردمی است.

عقیلی با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: سه مولفه مردمی کردن اقتصاد مقاومتی شامل اصلاح الگوی مصرف، ترویج استفاده از کالاهای ایرانی و فرهنگ کار و کار آفرینی می شود.

وی با بیان اینکه سیاست بسیج سازندگی در فعالیت ها، سیاست اقتصاد منهای نفت است، افزود: بسیج سازندگی از آمادگی کامل برای همکاری و کمک به دولت در اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی برخوردار است.

عقیلی گفت: سال گذشته 13 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیجیان شهرستان مبارکه اعطا شد، افزود: در قالب این تسهیلات بیش از 114 عرصه اقتصاد مقاومتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی شهرستان در سال 94 گفت:عرصه های پرورش قارچ، کارگاههای قالیبافی،مرزعه های پرورش زعفران، پرورش مرغ، پرورش دام سبک و سنگین، مرغ بومی وسایر ماکیان،ایجاد گلخانه صنعتی و سنتی، کارگاههای خیاطی، مزرعه های تولید کود ورمی کومپوست،احیائ باغات، صنایع تبدیلی کوچک و خانگی از جمله این کارگاه ها به شمار می رود.

عقیلی گفت: بیش از 300 شغل مستقیم از طریق اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی در شهرستان ایجاد شد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه دستور کار و راهکار اصولی برای اجرای برنامه های اقتصادی در جامعه اسلامی است .

عقیلی با اشاره به ضرورت استفاده از کالاهای ایرانی و اصلاح الگوی مصرف، گفت: بخش عمده ای از اقتصاد مقاومتی از طریق فرهنگ سازی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای شعار “ایرانی ، ایرانی بخر” در سطح پایگاههای بسیج ، اظهار داشت: استفاده از کالاهای خارجی برای پایگاههای بسیج ممنوع شده است، بجز کالاهای ضروری که نمونه ایرانی آنها وجود نداشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مبارکه گفت:برنامه های بسیج سازندگی در سالهای گذشته بیشتر در زمینه عمران، سازندگی و محرومیت زدایی بود که پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی جزو اصلی ترین برنامه های بسیج سازندگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش، بازاریابی و فروش محصولات بسیجیان، رصد مشکلات آنها و تعامل با مسئولان شهرستان را در دستور کار داریم، گفت: بیش از 20 هزار نفر ساعت کلاس و دوره های آموزش فنی و حرفه ای و کلاس های کشاورزی برای 500 نفر از بسیجیان شهرستان برگزار شده است.

عقیلی گفت: از سال 90 تا کنون بیش از 90 میلیارد ریال تسهیلات به بسیجیان شهرستان اعطا شد، افزود: ارائه تسهیلات بخشی از کار است و در ادامه آن پیگیری مشکلات، ارائه راهکار، برگزاری کارگاههای آموزشی، مشاوره و حمایت از بسیجیان هم بخش عمده ای از کار را شامل می شود.

وی با بیان اینکه اولین ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مبارکه در فروردین ماه سال جاری به ریاست فرماندار و دبیری سپاه ناحیه مبارکه تشکیل شد، اظهار کرد: جلسات این ستاد هر ماه برگزار خواهد شد و کارگروه ها آن هم در سطح ادارات تشکیل خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مبارکه با اشاره به برنامه های اجرا شده بسیج سازندگی مبارکه،گفت:تاکنون بیش از هفت گروه جهادی با هدف خدمت رسانی، محرومیت زدایی، بهداشت و درمان،توزیع داروی رایگان به مناطق محروم شهرستان سمیرم اعزام شدند.

وی افزود:سال گذشته بهسازی و نوسازی مدارس شهرستان با حضور 160 نفر از دانش آموزان شهرستان انجام شد.

عقیلی با اشاره به اینکه در طرح هجرت دانش آموزی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و کمک به آموزش و پرورش مورد توجه است، گفت: در این طرح بیش از 2 هزار متر مربع از مدارس رنگ آمیزی و بیش از 2 متر مربع از مدارس فضا سازی، بهسازی و نوسازی شد و بیش از یکصد میز و نیمکت مورد بازسازی قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مبارکه با بیان اینکه چندین همایش در زمینه علمی کردن کشاورزی و بالا بردن بهره وری برای کشاورزان شهرستان برگزار شد، گفت:قطبی سازی عرصه های اقتصاد مقاومتی برنامه اصلی ما در سال 95 است.

وی افزود: فرهنگ سازی در زمینه ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی از قبیل عصاره گیری، کمپوت ، کنسانتره و خشک کردن میوه ها را با هدف افزایش ارزش افزوده محصولات باغی و صیفی جات در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

وی با اشاره به مشارکت وهمکاری بسیج سازندگی با نهضت سواد آموزی در مورد طرح سواد آموزی، گفت: سال گذشته با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان مبارکه بیش از 45 نفر از کم سوادان و بی سوادان شهرستان مورد آموزش قرار گرفتند که این طرح در سال جاری هم ادامه پیدا خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه نیز در این نشست، با اشاره به اینکه بسیج سازندگی موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقداماتی در سال‌های گذشته اجراشده که با برنامه‌ریزی مناسب، در سال ۹۵ بهتر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

سرگرد محسن عزیزخانی با تبریک هفته بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سالیان متمادی با تبیین شعارهای مختلف بحث اقتصاد مقاومتی را مهمترین راه‌ مقابله با معضلات و مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه دانستند.

عزیزخانی افزود: حضور بسیج در عرصه سازندگی دستاوردهای مختلفی در عرصه علم و دانش، فناوری و اطلاعات و اقتصاد داشته و امروز بسیاری از این دستاوردها ایران را در مقابل تحریم‌ها محکم و استوار گردانیده است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی سپاه به‌عنوان یک نهاد مولود انقلاب، حفظ و حراست از دستاورد انقلاب در تمامی عرصه‌ها است، اظهار کرد: کشوری که استقلال اقتصادی نداشته باشد، استقلال سیاسی نخواهد داشت، بنابراین بسیج سازندگی برای تقویت بسترهای مردمی اقتصاد مقاومتی احساس وظیفه کرده است.

عزیزخانی تصریح کرد: از ظرفیت‌های سپاه و بسیج برای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی تجربیات بسیار ارزشمندی در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استقلال اقتصادی و سیاسی از طریق ظرفیت‌ها و تجربیات این نهاد، باید تلاش کنیم.

جانشین فرمانده سپاه مبارکه گفت: بسیج سازندگی با اجرای طرح‌های حمایتی و اشتغال‌زایی در شهرستان مروج اقتصاد مقاومتی پویا و مبتنی بر ظرفیت‌های بومی بوده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×