» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » رئیس اتاق بازرگانی اصفهان: دولت برای نجات صنایع عفو عمومی اعلام کند
اخبار ورزشی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان: دولت برای نجات صنایع عفو عمومی اعلام کند

اردیبهشت 18, 1395 0010

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به وزیر اقتصاد پیشنهاد دادیم دولت در مورد جریمه‌های سنگین صنایع و بدهی‌های معوق، عفو عمومی اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بعدازظهر امروز، اتاق بازرگانی اصفهان میزبان رئیس سازمان بهره‌وری کشور به‌منظور برگزاری همایش «نقش بهره‌وری در توسعه اقتصادی» بود.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در ابتدای این همایش اظهار کرد: بیشتر بنگاه‌های اقتصادی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و بنا بر آمارهای موجود، حدود 8 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد و در حال حاضر صنایع کوچک در وضعیتی قرار دارند که با فرمول و راهکارهای علمی هم نمی‌توان آن‌ها را نجات داد.

وی در ادامه درخواست خود را از رئیس سازمان بهره‌وری این‌گونه مطرح کرد: سازمان شما زیرمجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و شما معاون نوبخت نیز هستید؛ از همین رو درخواست داریم دغدغه صاحبان صنایع را به گوش دولت برسانید زیرا آنچه می‌بینیم عدم توجه دولت به وضعیت واحدهای متوقف است و حتی تسهیلات پیشنهاد شده برای صنایع متوسط و کوچک نیز جوابگوی تعداد زیاد واحدهای متوقف نیست.

وی در ادامه به صحبت‌های مطرح‌شده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این جلسه به وزیر اقتصاد پیشنهاد دادیم دولت در مورد جریمه‌های سنگین صنایع و بدهی‌های معوق، عفو عمومی اعلام کند.

سهل‌آبادی سفر اخیر خود به اجلاس هانوفر آلمان را نیز تشریح کرد و افزود: در این جلسه، طبق آمار طرف آلمانی، 40 درصد شرکت‌های این کشور حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران هستند، 30 درصد مخالف و 30 درصد دیگر در حال مطالعه برای آگاهی بیشتر هستند.

وی عنوان کرد: اما در حال حاضر شرایط صنایع کوچک و متوسط ما به‌گونه‌ای نیست که بتواند با این شرکت‌ها همکاری کنند و شاید حاصل این رفت‌وآمدها، مشارکت طرف‌های خارجی با شرکت‌های دولتی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در ادامه مشکل صنایع را مشکلی فراتر از بهره‌وری دانست و تصریح کرد: مشکلات صنایع از جنس مشکلات برون‌زا بوده که هیچ نقشی در ایجاد آن نداشته و اجباراً با آن درگیر شدند؛ مشکلات تحریم، هدفمندی یارانه‌ها و مسائلی از این‌ دست که همگی از این جنس مشکلات هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است با این راه و روش نمی‌توان صنایع متوقف را نجات داد و به اقتصاد مقاومتی رسید.

سهل‌آبادی آخرین بخش صحبت‌های خود را به مشکلات تأمین اجتماعی کارگران و اثر آن بر بهره‌وری اختصاص داد و تاکید کرد: کارگر به دلیل دغدغه‌های ذهنی خود نمی‌تواند بر کار خود تمرکز کند و با وجود حضور در سرکار، فکر و روحش در جای دیگر درگیر است که نتیجه آن بهره‌وری پایین نیروی کار می‌شود.

وی متذکر شد: با این‌حال اعلام می‌کنیم اتاق اصفهان آمادگی کامل برای همکاری با سازمان بهره‌وری به‌منظور بهبود بهره‌وری صنایع را دارد.

مصطفی رناسی دیگر سخنران این همایش بود که با تأکید بر رسالت آموزش و ارتقای دانش اتاق بازرگانی گفت: بنگاه‌های کوچک برای بهبود کسب‌ و کار نیاز به آموزش دارند و بهره‌وری یکی از موضوعات بسیار مهم در فضای کسب‌ و کار است و در فضای پساتحریم به دلیل افزایش رقابت با خارجی‌ها، درحالی‌که اقتصاد روی ریل افتاده باید توجه بیشتری به زیرساخت‌هایی همچون بهره‌وری داشته باشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان، عدم توجه به بهره‌وری در طی سال‌های تحریم را چالش مهم صنایع عنوان کرد و گفت: این عقب‌ماندگی باید به‌سرعت جبران شود زیرا در پساتحریم حضور خارجی‌ها در بازار ایران گسترده‌تر شده و نیازمند بهبود شاخص‌های رقابتی هستیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

ryh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×