» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مباركه: با كشاورزاني كه براي كشت محصولات خود از سموم كشاورزي مازاد بر استاندارد استفاده نمايد با آن برخورد خواهد شد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مباركه: با كشاورزاني كه براي كشت محصولات خود از سموم كشاورزي مازاد بر استاندارد استفاده نمايد با آن برخورد خواهد شد

اردیبهشت 14, 1395 0015

جلسه كارگروه آب ،كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان با حضور مدير امور دام استان و مدير شهرك هاي كشاورزي استان برگزار شد.

فرماندار مباركه در اين جلسه با اشاره به اينكه استان اصفهان جزء۴ استاني است كه خط قرمز خشكسالي محسوب مي شوند ،افزود: خوشبختانه با مديريت صحيح و تدابير اتخاذ شده دولت و مسئولين توانستند با حداقل آبي كه پشت سد ذخيره شده بود حداقل يك كشت كشاورزان ازجمله غلات را حفظ كنند و يك رضايت نسبي بين كشاورزان ايجاد شد.

وي گفت: ميزان آب ذخيره پشت سد از ۲ميليون متر مكعب پايين تر آمده بود كه با لطف الهي و بارندگي هاي اخير شاهد افزايش منابع آبي بوديم كه در حال حاضر نيز ميزان ذخيره آب پشت سد به ۳۱۰ ميليون متر مكعب رسيده است.

ذاكري ميزان خسارت محصول گندم شهرستان را ۲۰ درصد اعلام نمود و افزود: با توجه به خشكسالي هاي اخير ،در شهرستان ۸۰ درصد محصول گندم قابل برداشت است كه با پيش بيني هاي انجام شده خوشبختانه شاهد كمترين ميزان خسارت بوديم كه كشاورزان مي توانند بعد از برداشت به صورت مستقيم و غير مستقيم محصول خود را تحويل مراكز تحويل دولتي گندم دهند.

رئيس كارگروه آب ،كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان بر تغيير الگوي كشت هاي پر آب به كشت هاي كم آب در شهرستان تاكيد نمود و خاطر نشان ساخت: جهاد كشاورزي و مجمع امور صنفي كشاورزان راهكارها و طرح هاي خود را جهت تغيير الگوي كشت ارائه نمايند و چند روستا را به عنوان پايلوت معرفي نمايند تا ضمن بررسي ، شهرستان مباركه به عنوان پايلوت در استان جهت تغييرو اصلاح الگوي كشت اقدام كند.

وي به لزوم بيمه نمودن دام ها در شهرستان اشاره كرد و افزود: با توجه به شيوع بيماري هاي دامي از جمله تب برفكي ، دامداريهايي كه دام هاي خود را تا كنون بيمه ننموده اند موظف هستند نسبت به بيمه كردم دام خود اقدام كنند.

ذاكري عنوان نمود: با توجه به اينكه طرح واكسيناسيون تب برفكي از هفته آينده شروع خواهد شد لازم است كليه دستگاهها همكاري لازم را با شبكه دامپزشكي شهرستان جهت اجراي طرح داشته باشند.

فرماندار مباركه با بيان اينكه بعضي از كشاورزان از سموم كشاورزي بيش از حد مجاز استفاده مي نمايند، تاكيد كرد: در صورتي كه فردي مازاد بر استاندارد از سموم كشاورزي استفاده كند و آلودگي هاي زيست محيطي در پي داشته باشد با آن برخورد خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×