» اخبار ایران و جهان » الجبیر: آمریکا را تهدید نکردیم؛ فقط به آن هشدار دادیم
اخبار ایران و جهان

الجبیر: آمریکا را تهدید نکردیم؛ فقط به آن هشدار دادیم

اردیبهشت 14, 1395 007

وزیر خارجه سعودی اعلام کرد: ریاض، آمریکا را تهدید نکرده، بلکه به آن هشدار داده که در صورت تصویب طرح موسوم به «۱۱ سپتامبر» در کنگره، سرمایه‌گذاران خارجی به واشنگتن بی اعتماد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در سخنانی اعلام کرد که ریاض، آمریکا را تهدید به خارج کردن اموال خود از این کشور در صورت تصویب طرح موسوم به «۱۱ سپتامبر» نکرده است.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: ما به آمریکایی ها هشدار داده ایم که در صورت تصویب طرح ضد سعودی و مقصر دانستن ریاض در حادثه ۱۱ سپتامبر، اعتماد سرمایه داران و سرمایه گذاران خارجی در سراسر جهان به ایالات متحده آمریکا از بین خواهد رفت.

این در حالی است که روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرده بود که «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در جریان سفر اخیر خود به واشنگتن اعضای کنگره آمریکا را به خارج کردن اموال خود از این کشور در صورت تصویب طرح موسوم به حادثه «۱۱ سپتامبر» تهدید کرده بود.

کنگره آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد لایحه‌ای با عنوان «۱۱ سپتامبر» را به تصویب برساند که براساس آن دولت عربستان سعودی مسوول این فاجعه شناخته شود. با این حال تهدیدات و هشدارهای سعودیها موجب شد تا باراک اوباما رسما اعلام کند که در صورت تصویب این طرح، آن را وتو خواهد کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/09/4/1993114.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×