» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » رئيس كارگروه فرهنگي و اجتماعي شهرستان مباركه: كاهش سرقت ها در يكسال گذشته در شهرستان مباركه بسيار چشمگير بوده است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رئيس كارگروه فرهنگي و اجتماعي شهرستان مباركه: كاهش سرقت ها در يكسال گذشته در شهرستان مباركه بسيار چشمگير بوده است

اردیبهشت 13, 1395 0011

نشست كارشناسان دفاتر امور اجتماعي فرمانداري ها و استانداري با حضور مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري به ميزباني فرمانداري شهرستان مباركه برگزار شد.

علي اصغر ذاكري فرماندار در اين نشست با اشاره به اينكه شهرستان مباركه قطب صنعتي استان محسوب مي شود ، افزود: وجود۴۵۰ صنعت فعال در شهرستان ازجمله فولاد مباركه،پلي اكريل،سيمان سپاهان و … شهرستان را به يك شهرستان مهاجر نشين تبديل كرده كه حدود ۶۵ درصد از كارگران ،مهندسين و تكنسين هاي اين صنايع از خارج از شهرستان مي باشند.

وي نرخ بيكاري شهرستان را بيش از ۱۵ درصد اعلام نمود و افزود: با وجود صنعتي بودن شهرستان آمار بيكاري شهرستان نسبت به شهرستان هاي ديگر در استان جزء رتبه هاي نخست مي باشد كه اين امر حاكي از مهاجرت افراد جوياي كار به شهرستان مي باشد.

علي اصغر ذاكري افزود: شهرستان مباركه دومين شهرستان در حوزه كشاورزي و كشت محصولات مختلف از جمله گندم،جو و برنج در سطح استان مي باشد كه خوشبختانه با وجود خشكسالي و كمبود آب در شهرستان در كشت محصولات كشاورزي از جمله گندم شاهد كمترين ميزان خسارت حدود ۲۰ درصد بوديم.

ذاكري با اشاره به شعار سال ۹۵ خاطر نشان ساخت: اميدواريم در سال جديد با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و سياست هاي دولت تدبير و اميد در راستاي كاهش ميزان بيكاري و فعال نمودن و برطرف نمودن مشكلات صنايع موجود گام برداريم.

رئيس كارگروه اجتماعي شهرستان به اقدامات انجام شده در حوزه امور اجتماعي و فرهنگي اشاره نمود و افزود: خوشبختانه در شهرستان كليه مسائل و آسيب هاي اجتماعي رصد گرديده و كميته هاي زيرمجموعه كارگروه تشكيل شده و آسيب هاي اجتماعي بررسي و تدابير لازم جهت رفع آسيب ها و معضلات اتخاذ گرديده است .

ذاكري به مسائل و مشكلات فرهنگي واجتماعي در كشوراز جمله تهاجمات فرهنگي، معضل اعتياد و … اشاره نمود و تصريح كرد: اميدواريم با برگزاري جلسات و كارگروه هاي اجتماعي به صورت مستمر و اجراي طرح اصلاح الگوي سبك زندگي ايراني -اسلامي بتوانيم گام موثري در از بين بردن معضلات و آسيب هاي اجتماعي برداريم.

رئيس كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز مباركه از كاهش سرقت ها در سال ۹۴ در شهرستان خبر داد و خاطر نشان كرد : اين امر نتيجه برگزاري كارگروه ها و كميسيون هاي امنيتي و اجتماعي،فرهنگ سازي در شهرستان و … مي باشد كه اميدواريم در سال ۹۵ نيز با اتخاذ تدابير و اقدامات امنيتي آمار سرقت ها به صفر برسد.

در ادامه مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري با بيان اينكه مصوبات كارگروه هاي اجتماعي و فرهنگي لازم الاجرا مي باشد ،افزود: كليه دستگاهها مكلف هستند به طور جد مصوبات و موارد مطرح شده در كارگروهها را دنبال نمايند.

وي به اهميت برگزاري كارگروههاي فرهنگي اجتماعي و كميته هاي ذيربط آن اشاره نمود و افزود: كليه كارشناسان بايستي با داشتن برنامه و طرح در جلسات شركت نمايند و جلسات در شهرستان ها نيز به صورت مستمر و منظم برگزار و مسائل و معضلات اجتماعي رصد گردد.

ابراهيمي اهم اقدامات امور اجتماعي استانداري را بررسي آسيب هاي اجتماعي،مسائل فرهنگي،تسهيل و ترغيب مردم جهت تشكيل سازمان هاي مردم نهاد و …. عنوان نمود و افزود: در اين زمينه ها كار بايستي به صورت كارشناسي و با برنامه ريزي انجام شود و با شناسايي تهديد ها و فرصت ها و اهداف مورد نظر اقدامات مثمر ثمر در اين راستا صورت پذيرد.

گفتني است بعد از جلسه كارشناسان از شركت فولاد مباركه بازديد نمودند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×