» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » طرح کنگره علیه اقدام ایران در دستگیری ملوانان آمریکایی
اخبار ورزشی

طرح کنگره علیه اقدام ایران در دستگیری ملوانان آمریکایی

اردیبهشت 12, 1395 009

یک نماینده ایالت ویرجینیا پیش نویس طرحی را تسلیم نمایندگان کنگره کرده است که رفتار ایران در خلیج فارس را تنش زا خطاب می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، یک نماینده جمهوری خواه در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا پیش نویس طرح تحریم ایران در خلیج فارس را تسلیم کنگره کرده است.

«رندی فوربس» نماینده ویرجینیا در کنگره آمریکا در این لایحه ادعا می کند حضور نظامیان ایران در خلیج فارس تحریک آمیز بوده است و باید تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شود.

فوربس اعلام کرد ایران به قوانین بین المللی دریانوردی بر اساس قطعنامه های سازمان ملل در خلیج فارس بی توجه است و مانورهای نظامی ایران در خلیج فارس تنش زا است.

این نماینده کنگره به مانورهای ایران در خلیج فارس در فاصله ۱۵۰۰ مایلی ناو هواپیمابر ترومن در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: اقدام ایران در این حادثه غیر قانون بوده است.

در ادامه این لایحه آمده است نیروهای مسلح آمریکایی در آبهای بین المللی به دست سپاه پاسداران ایران اسیر شدند درحالیکه در این حادثه ایران حق بین المللی کشورهای دیگر را نقض کرده است.

در پایان پیش‌نویس این قطعنامه از دولت آمریکا خواسته شده که «به رفتارهای خطرناک و غیرحرفه‌ای پیشین و آینده ایران» پاسخی قوی دهد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/05/4/1895040.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×