» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » پيام تبريك فرماندار شهرستان مباركه به مناسبت روز معلم
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

پيام تبريك فرماندار شهرستان مباركه به مناسبت روز معلم

اردیبهشت 11, 1395 1012

علي اصغر ذاكري با صدور پيامي روز معلم را به تمامي معلمين متعهد،دلسوز و اخلاق مدار تبريك گفت.

به گزارش پایگاه خبری شمس، متن پيام به شرح ذيل است :

دوازدهم ارديبهشت ماه سالروز شهادت متفكر و فيلسوف عالي مقام و استاد فرزانه شهيد مرتضي مطهري و آغازين روز هفته بزرگداشت معلم يادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهيخته و فرهنگ سازي است كه در تاريخ پرافتخار اين سرزمين در حريم معطر و نهاد مقدس مدرسه زيباترين جلوه هاي تعليم و تربيت را به نمايش گذاشته و فرزندان اين مرز و بوم را به گوهر دين و اخلاق و دانايي زينت مي بخشند.

بي‌ترديد راز ماندگاري و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفاي باطن آنهاست و قطعا جوشش چشمه‌سارهاي زلال پويندگان راه سعادت و تكامل بشري حاصل مجاهدت‌هاي معلمان و مربيان فرزانه‌اي است كه امانت‌دار انسان‌اند.

معلم يادآور تلاش بي‌تكلف و بدون چشمداشت است. معلم ادامه‌دهنده راه انبيا است و تلاش مي‌كند آينده انسان‌‌ها را تضمين كند. معلمان طلايه‌داران پيشرفت و تعالي در هر كشور و جامعه‌اي مي‌باشند وهمچون خورشيدي تابناك بر تارك جوامع بشري مي‌درخشند و پيامبر گونه رسالت خطير هدايت و روشنگري و نجات انسان‌ها،از دام ظلمت،جهالت،شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند.
و از همين رو است كه معلم پير انقلاب، امام راحل‏(ره)، در شان معلم مى‏فرمايد: «مقام معلم مقام والايى است، مقامى بالاتر از مقام معلم نيست ومقام معظم  رهبري نيز در اين باره مى‏فرمايند: «واژه معلم… جزو واژه‏هاى مقدس است. در جامعه ما، كه اساس در تعليم و تزكيه و تربيت قشرهاى گوناگون است، معلم مقام ويژه‏اى دارد

اينجانب بسيار خرسندم كه در هفته بزرگداشت مقام معلم به پيشگاه همه معلمان و مربيان تلاشگر شهرستان به ويژه معلم شهيد انقلاب اسلامي، استاد مرتضي مطهري اداي احترام نموده و از زحمات شبانه‌روزي آنان در حوزه تعليم و تربيت اين مرز و بوم تقدير و تشكر نمايم.
بدون ترديد هر تلاشي كه در راه اعتلاي تعليم و تربيت كشور صورت گيرد نقش سازنده‌اي در شكل‌گيري شخصيت و آينده فرزندان اين سرزمين خواهد داشت و در نزد خداوند متعال از ارج و ارزش شايسته‌اي برخوردار است.
از درگاه ايزد منان براي معلمان و فرهنگيان عزيز توفيق خدمت بيشتر به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و آرمان‌هاي متعالي نظام تعليم و تربيت كشور آرزومندم.

علي اصغر ذاكري

فرماندار شهرستان مباركه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×