» اخبار ایران و جهان » بودجه وزارت بهداشت امسال رضایت‌بخش نیست/ قانون را اجرا کنند
اخبار ایران و جهان

بودجه وزارت بهداشت امسال رضایت‌بخش نیست/ قانون را اجرا کنند

اردیبهشت 4, 1395 007

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه امسال وضعیت بودجه وزارت بهداشت چندان رضایت‌بخش نیست، گفت: راهکار حل این مشکل، اجرای دقیق قانون برنامه پنجم توسعه است.

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امسال وضعیت اعتبارات وزارت بهداشت چندان رضایت‌بخش نخواهد بود، اظهار داشت: مقصر این وضعیت نیز خود وزارتخانه است.

وی در توضیح این مسئله گفت: کاری در زمینه اعتبارات کرده اند که دولت و مجلس هر چقدر هم پول تزریق کنند، باز مشکل این وزارتخانه حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از شیوه اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود: این مسئله باعث کسری اعتبارات در آینده می شود؛ به گونه ای که امسال نمی‌توانند بدهی بیمه ها را هم به راحتی پرداخت کنند.

پزشکیان تصریح کرد: علت این مسئله نیز بی انضباطی مالی است که در نتیجه اجرای شتابزده طرح تحول نظام سلامت پیش آمده است.

وی راه حل این مشکل را بازگشت به قانون به ویژه احکام قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله این احکام «نظام ارجاع و پزشک خانواده، دستمزد بر اساس عملکرد و ممنوعیت اشتغال پزشکان در بیش از یکجا» است که باید اجرا شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: البته دیگر به راحتی گذشته اجرای قانون برنامه پنجم برای وزارت بهداشت امکان پذیر نیست، اما از این روندی که در پیش گرفته اند، بهتر است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/17/4/1797240.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×